مسابقات کارگاه‌های رباتیک مرحله شهرستانی انتخابی کشور برای نخستین بار در سالن کانون پرورشی کودک و نوجوان شماره یک مشگین‌شهر برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۲۴۹۵
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، شاهین خرم‌نیا، مسئول آموزش رباتیک شهرستان مشگین‌شهر ،در جریان برگزاری مسابقات رباتیک انتخابی کشور در مشگین‌شهر اظهار داشت: این مسابقات در رده سنی کودک و نوجوان در دو سطح ربات‌های جنگجو و ربات‌های آتش‌نشان در رشته های قدرت و سرعت برگزار می شود که نفرات اول تا سوم برگزیده از هر رشته به مسابقات انتخابی کشور اعزام می شوند.

وی افزود: مرحله کشوری این مسابقات در تاریخ 12 تا 15 شهریور در شهر مشهد برگزار می شود که با پایان یافتن این دوره از مسابقات که بین 15 تیم شرکت کننده در مشگین شهر برگزار می شود نفرات انتخابی از هفته آینده به مشهد اعزام می شوند.

خرم‌نیا تصریح کرد: هدف اصلی از برگزاری این مسابقه، شناخت استعدادهای برتر کودکان و نوجوانان در زمینه خلاقیت و ابتکار فناوری های رباتیک است چراکه در این دوره کودکان و نوجوانان مبتکر و دارای طرح های خلاق توسط مربیان دستچین شده و به نهادهای دولتی برای عقد قرارداد در راستای پشتیبانی و حمایت معرفی می شوند.

مسئول آموزش رباتیک شهرستان مشگین‌شهر با اشاره به استقبال نوجوانان از کارگاه های آموزش رباتیک بیان کرد: به منظور رشد و تقویت استعدادهای درخشان، با حمایت آموزش و پرورش کلاس های آموزش برای متقاضیان در این کانون برپا کردیم که شاهد استقبال خانواده ها و فرزندانشان هستیم که امیدواریم با حمایت بیشتر مسئولان مشگین شهر در راستای گسترش آموزش های رباتیک و ایجاد کارگاه در سطح شهرستان مثبت عمل کنیم.

در این مسابقات در رشته ربات‌های آتش‌نشان پرهام محسنی، مهیلا اصغری و سورنا تقی‌زاده به ترتیب نفرات نخست تا سوم و در رشته ربات‌های جنگجو پدرام پورمحسنی، سهند فرج‌زاده و المان پاسبانی به ترتیب مقام نخست تا سوم این دور از مسابقات را به خود اختصاص دادند و به مرحله کشوری راه یافتند.

ارسال نظرات