مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل/

۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های اقامتی خلخال سرمایه‌گذاری می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت:‌ ۲۰۰ میلیارد ریال برای توسعه زیرساخت‌های اقامتی و ساخت سه هتل دو ستاره، سه ستاره و پنج ستاره در مناطق نمونه گردشگری ازناو، اندبیل و مجره خلخال سرمایه‌گذاری می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۳۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، کریم حاجی‌زاده ، در آئین بهره‌برداری از هتل سه ستاره در خلخال اظهار داشت: هتل فلور خلخال به عنوان نخستین هتل گردشگری سه ستاره منطقه جنوب استان با سرمایه گذاری بخش خصوصی در روستای هدف گردشگری خوجین در جوار منطقه نمونه گردشگری ازناو به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه هتل فلور با زیربنای 850 مترمربع دارای 24 اتاق و سوئیت، رستوران و تالار پذیرایی و سایر امکانات رفاهی و گردشگری است، افزود: سرمایه‌گذار بخش خصوصی برای ساخت و راه‌اندازی این هتل 30 میلیارد ریال در مدت سه سال هزینه کرده که 5 میلیارد ریال آن به صورت تسهیلات بانکی ویژه بوده است.

حاجی‌زاده بیان کرد: ساخت سه هتل دو ستاره، سه ستاره و پنج ستاره در مناطق نمونه گردشگری ازناو، اندبیل و مجره خلخال توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی با اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال از دیگر پروژه های در حال انجام است که تلاش و جدیت بر این است تا با حمایت از این سرمایه‌گذاران زمینه بهره‌برداری از این پروژه‌ها را فراهم آوریم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل تصریح کرد: با بهره‌برداری از این هتل‌ها، شاهد افزایش زمان ماندگاری گردشگران و تحولی مهم در صنعت گردشگری این منطقه، در آینده‌ای نزدیک خواهیم بود که این امر منجر به توسعه اقتصادی منطقه می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری اردبیل نیز در این آئین از توسعه صنعت گردشگری در مناطق روستایی استان به ویژه مناطق نمونه گردشگری واقع در محدوده روستاها خبر داد و گفت: در این راستا از سرمایه‌گذاران باید حمایت شود.

اکبر طوبی اظهار کرد: امسال کمک به توسعه و رونق اقتصادی روستاییان در اولویت برنامه‌های استانداری اردبیل قرار دارد که برای تحقق این امر با تمام تون و نیرو وارد شده و تلاش می‌کنیم که زمینه توسعه و آبادنی هر چه بیشتر روستاها فراهم شود.

ارسال نظرات