فرهنگسرای شهدای رسانه هرمزگان با حضور استاندار هرمزگان و دیگر مسئولان این استان همزمان با هفته دولت، افتتاح شد.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۳۸
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از مهر، جاسم جادری استاندار هرمزگان شنبه شب در آئین افتتاح فرهنگسرای شهدای رسانه استان هرمزگان در بندرعباس که همزمان با هفته دولت انجام شد، با تبریک به اصحاب رسانه استان هرمزگان برای راه اندازی این فرهنگسرا، عنوان کرد: استان هرمزگان از نظر زمانی و مکانی در چهار راه تعاملات فرهنگی، سیاسی و اقتصادی جهان واقع شده و مردم هرمزگان در طول تاریخ از مراودات و سیاست منطقه تاثیر پذیرفتند و بر آن تاثیرگذار بودند.

وی ادامه داد: تمامی این اتفاقات منجر به این شده که فرهنگ ایرانی و اسلامی در این منطقه شکل گیرد که راز شکل گیری آن وجود انسان های فرهیخته ای است که توانستند از این فرهنگ به نحو احسن بهره برداری کنند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران روز به روز در حال فتح قله های مختلفی است که در طول تاریخ آرزوی همه انسان های فرهیخته بوده است، افزود: بخش اعظمی از این فضای آرام و کاری که در کشور ایجاد شده، مرهون تلاش اصحاب رسانه است که حواشی را کنار گذاشته و زمینه کار را برای خدمت مسئولان فراهم کرده اند.

جادری تصریح کرد: فضای موجود رسانه ای در استان هرمزگان نیز در حمایت از کار و تلاش است و حاشیه ها هم با تدبیر و درایت اصحاب رسانه جمع بندی و تمام می شود.

وی تاکید کرد: بنده برای انجام خدمات مورد انتظار مردم هرمزگان حاضر به پرداخت هرگونه هزینه هستم و مردم نجیب، با شخصیت و با فرهنگ و با ادب هرمزگان با وجود تمامی مشکلات، مسئولان را برای کار بیشتر تشویق و همراهی کرده اند و شایسته و مستحق هرگونه خدمات رسانی هستند و هنر مدیران هم باید این باشد که با انجام خدمات درست جواب مردم را بدهند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر لزوم خلق ایده های نو و حماسه های جدید برای جبران عقب ماندگی های هرمزگان، اظهار داشت: بنده اعتقاد دارم باید با ایجاد تیم های فکور و خلاق به دنبال خلق ایده های نو برویم و فرهنگسرای رسانه نیز می تواند یکی از مراکز فکر استان هرمزگان باشد تا اصحاب رسانه در آن برای خروج این استان از مشکلات فکر کنند و ایده های نو ارائه دهند.

جادری با بیان اینکه این فرهنگسرا باید به شکل مناسبی تجهیز شود، یادآور شد: بنده در این راستا مصاحبه مطبوعاتی خود را در تاریخ در اول مهر ماه در این مکان برگزار خواهم کرد تا همه کمک کنیم این فرهنگسرا به اتاق فکری برای پیشبرد اهداف بلند استان هرمزگان تبدیل شود.

وی در ادامه بیان داشت: همچنین ما به دنبال این هستیم که هرمزگانی های مقیم خارج از کشور را تشویق به سرمایه گذاری در این استان کنیم و پنج هزار هرمزگانی مقیم خارج با سرمایه ای بالغ بر چهار میلیارد دلار می توانند این استان را تبدیل به گلستان کند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه از طریق این فرهنگسرا باید آثار بزرگ فرهنگی هرمزگان را حفظ و انتشار دهیم، عنوان کرد: فرهنگسرای شهدای رسانه باید مرکز انتشار افکار فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای توسعه هرمزگان باشد تا بتوانیم تاریخ هرمزگان را حفظ و انتشار دهیم و ما وظیفه داریم نام هرمزگان را بر قله های بلند تاریخ قرار دهیم.

جادری یادآور شد: این فرهنگسرا می تواند مرکز مهم مردم سالاری باشد تا افکار مختلف را کنار هم بگذاریم و با هم افزایی هرمزگان را توسعه بخشیم.

عباس امینی زاده شهردار بندرعباس نیز در این مراسم، مساحت مفید بنای فرهنگسرای شهدای رسانه را ۸۰۰ متر مربع و مساحت جانبی آن را هزار و ۲۰۰ متر مربع اعلام کرد و بیان داشت: برای بازسازی ساختمان این فرهنگسرا یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است.

ارسال نظرات