خبرهای داغ:
یک سازمان بشردوستانه هشدار داد که کمبود دارو و سوخت بیمارستان بزرگ زنان و کودکان شهر صنعا پایتخت یمن را در آستانه تعطیلی قرار داده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۴۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲

به گزارش بسیج، سازمان بشردوستانه غیردولتی انگلیسی " Save the children " (نجات کودکان) در بیانیه ای اعلام کرد: بیمارستان زنان و کودکان "السبعین" در شهر صنعا به علت کمبود سوخت و دارو ممکن است مجبور شود تا فعالیت خود را متوقف کرده و درهای خود را ببندند.

صدها کودک و زن باردار در این بیمارستان بستری هستند.

براساس این بیانیه، هلال البحری معاون رئیس بیمارستان السبعین گفت: اوضاع دشوار است. اگر این بیمارستان بسته شود، زنان و کودکان جان خواهند باخت.

عربستان سعودی از فروردین ماه گذشته تاکنون کشور یمن را از زمین و دریا و هوا تحت محاصره و حملات شدید قرار داده است.

عربستان همچنین در کار امدادرسانی انسانی و رساندن کمک های دارویی و غذایی و سوخت به مردم یمن مانع تراشی می کند که اعتراض سازمان های بشردوست و نهادهای انسانی بین المللی را به همراه داشته است.

در این مدت، صدها غیرنظامی یمنی شهید و هزاران نفر دیگر زخمی شده اند.

کمبود سوخت و توقف فعالیت نیروگاهها و ژنراتورها و کمبود مواد غذایی و دارویی فعالیت بیمارستانها را به طور گسترده تحت تاثیر قرار داده است.

سازمان بشردوستانه "Save the children" در بیانیه خود از این "محاصره عملی" کار بیمارستان السبعین را با مانع مواجه کرده است، انتقاد کرد و گفت که این بیمارستان به خطر "بسته شدن فوری" روبرو است.

البحری گفت: اگر فعالیت این بیمارستان موقف شود، شمار کسانی که کشته خواهد شد، بسیار بیشتر از کسانی است که به علت بمبها و نبردها کشته می شوند.

این سازمان گفت: بیش از 15 میلیون نفر از مراقبت های پزشکی ضروری و اساسی در یمن محروم هستند که از ماه مارس تاکنون 40 درصد افزایش را نشان می دهد.

این درحالی است که ارزیابیها نشان می دهد بیش از نیمی از کودکان یمنی امسال با سوء تغذیه شدید مواجه خواهند بود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها