سپرده مردم در بانک های خود را برای خودشان استفاده کنیم نه اینکه در مصارف بنگاه داری در جهت منافع گرایی شخصی قرار دهیم ، به آنها بگوییم اعتبارنداریم یا اعتبار به انتها رسیده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۵۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
محمد رجایی باغ سیایی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبر نگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: بنگاه داری بانک ها با توجه به اینکه هدف اصلی شان سودآوری است این به نفسه چیز بدی نیست، وقتی در این رابطه مسائل اخلاقی زیر پا گذاشته می شود به ضرر ملت است؛ در اقتصاد تورمی کارهای سود گرایانه و واسطه بازی ها سود بیشتری  دارد لذا صاحبان سرمایه گرایش بیشتر به این سمت و سو دارند.

 وی گفت: بانک ها باید در بازارها فعال باشند و بنگاه داری را  تا جایی که در  انجام وظایف بانکداری اسلامی شان خللی وارد نمی سازد انجام دهند این وجه مثبت بنگاه داری بانک ها است، اینکه خودشان سپرده های مردم را در تاسیسات خودشان در غالب بنگاه هایشان صرف نمایند این وجه منفی است، بانک ما به جای اینکه در جهت تولید ملی حرکت کند در یک برهه در یک مسیری قرار گرفته که به  تولید صدمه زده است.

رجایی بیان داشت: باید سپرده مردم در بانک های خود را برای خودشان استفاده کنیم نه اینکه در مصارف بنگاه داری در جهت منافع گرایی شخصی قرار دهیم، به آنها بگوییم اعتبارنداریم یا اعتبار به انتها رسیده است.


ارسال نظرات