رویترز اعلام کرد با کاهش رشد اقتصادی چین و نیز احتمال افزایش نرخ بهره در آمریکا ارزش بازارهای سهام بورس آسیا به کمترین میزان سه سال گذشته رسید.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۷۳
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، امروز ارزش سهام بازارهای بورس آسیا با افت بی‌سابقه مواجه شد که پیش‌بینی می‌شود بدترین شرایط را طی سه سال گذشته داشته باشد.

بر اساس این گزارش، به دلیل اینکه مقامات فدرال رزرو همچنان درهای افزایش نرخ بهره در این کشور را در ماه سپتامبر باز گذاشتند فشار بر بازارهای بورس آسیا وارد شده است.

پیش از این صندوق بین‌الملل پول هشدار داده بود در صورت افزایش نرخ بهره در آمریکا احتمال فرار سرمایه‌ از کشورهای دیگر وجود دارد. از سوی دیگر بازارهای بورس آسیا تحت تأثیر آمارهای اقتصادی چین بوده است.

آمارها حاکی از این است که دومین اقتصاد بزرگ دنیا همچنان روند کاهشی خود را ادامه دهد و همین مسئله به افت بیشتر بازارهای بورس آسیا دامن زده است.

بررسی‌های رویترز نشان داد فعالیت کارخانه‌های چین به کمترین میزان سه سال گذشته افت کرده است.

بر اساس این گزارش در دیگر سو وضعیت مشاغل،کارخانه‌ها و تجارت آمریکا بهتر است، سرمایه‌گذاری‌ها رو به افزایش است و به همین دلیل احتمال افزایش نرخ بهره در این کشور بالاست.

پیش از این رئیس فدرال رزرو نیویورک اعلام کرده بود احتمال افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر بسیار ضعیف است.

بر اساس گزارش بلومبرگ امروز در بازارهای بورس آسیا شاخص نیکی ژاپن 1.42 درصد، شاخص توکیو 0.92 درصد، شاخص S&P به میزان 0.59 درصد با کاهش همراه بوده است.

ارسال نظرات