علم قدرت تسلط است و همه مشکلات امروز جامعه بشری این است که علم در دست افراد ناصالح قرار گرفته است.
کد خبر: ۸۵۶۲۵۹۶
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، سردار نقدی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور در دومین نشست سراسری مسئولین بسیج علمی کشور با حضور مسئولین مراکز رشد خلاقیت بسیج سراسر کشور گفت: علم قدرت تسلط است و همه مشکلات امروز جامعه بشری این است که علم در دست افراد ناصالح قرار گرفته است و دانشمندان آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و کسانی که علم خود را در اختیار این کشورها قرار می دهند با جنایات آنان شریکند.

سردار نقدی در ادامه گفت: امروز اقتصاد آمریکا ورشکسته و در حال از هم پاشیدن است و چیزی که به آن تنفسی مصنوعی می دهد آمارسازی های نادرست است.

سردار نقدی در قسمتی دیگر از سخنان خود به انحصاری بودن علم اشاره کرد و گفت: هواپیما جنگنده ای که با هزینه کلی 3میلیون دلار ساخته می شود به دلیل انحصاری بودن علم و فناوری ساخت آن به هنگام فروش به قیمت 80میلیون دلاری می رسد.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور لازمه توفیق نهایی بر استکبار را غلبه علمی دانست و با اشاره به وجود دانشگاه ها، مراکز علمی متعدد با عناوین مختلف در کشور گفت: فناوری وارداتی مانند ساقه گلی است که از درخت چیده شده است و ماندگاری آن حداکثر تا سه روز است ولی فناوری کارآمد، فناوریی است که ریشه آن در خاک کشور خودمان باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاوت های موجود بین صنعت خودرو سازی و موشک سازی کشور اشاره کرد و گفت: صنعت خودروسازی ما یک صنعت با فناوری وارداتی است که طی 50 سال ما را از پیکان به پراید رسانده است؛ در مقابل صنعت موشک سازی کشور که اساس و پایه آن را شهید تهرانی مقدم 30سال پیش با مهندسی معکوس یک موشک از ده موشک موجود کشور گذاشت را داریم. و مشاهده کردیم که هفته پیش موشک نقطه زن با برد 500 کیلومتری رونمایی شد. حال آنکه سرمایه گذاری در صنعت خودرو کشور بسیار بیشتر از صنایع موشک است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور افزود: کشور ما پر از مواد معدنی خام است و غرب برای استخراج و انتقال این مواد به خارج حاضر به سرمایه گذاری در ایران است ولی هرگز راضی نمی شود فناوری تبدیل مواد خام را در کشور سرمایه گذاری کند، در مورد همین کارخانه پژو ملاحضه می کنیم که خودروهای از رده خارج شده خود را در کشور ما به فروش می رساند و با پولی که دریافت می کند نفس تازه ای به صنایع خود می دهد و فناوری های جدیدی را به کار می برد ولی فناوری های جدیدش را به ایران وارد نمی کند.

سردار نقدی در پایان سخنان خود خطاب به مسئولین مراکز رشد گفت: باید به دنبال خلا ها بگردیم اگر دانشگاه درست شده، مرکز رشد درست شده، پارک فناوری ایجاد شده، دست آورد خاصی به دست نیامده، متاسفانه بعضی ها از سر آگاهی یا نا آگاهی دانشگاه های ما را درگیر مسائل سیاسی کرده اند و این ضربه ای است که زیان آن را هر روز با محکمتر شدن گره مدیریت دانش در کشور مشاهده می کنیم.

ارسال نظرات