قیمت طلا ثابت ماند

قیمت هر اونس طلا پس از کاهش بیش از ۲ درصدی در هفته گذشته که شدیدترین کاهش در طی ۵ هفته گذشته بود، امروز در رقم ۱۱۳۳ دلار و ۹۸ سنت ثابت بود.
کد خبر: ۸۵۶۲۶۲۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، در حالی که به رغم آشفتگی های اخیر در بازارها، نگرانی ها از افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی وجود دارد، قیمت طلا امروز نتوانست افت قیمت های هفته گذشته خود را حتی به رغم کاهش ارزش دلار، جبران کند.
اما با توجه به اینکه نگرانی ها در مورد کند شدن رشد اقتصادی چین موجب تقویت بازارهای امنی نظیر طلا شده، فلز زرد در مسیر ثبت افزایش قیمت ماهیانه در ماه اوت قرار دارد.
استنلی فیشر، معاون رئیس فدرال رزرو آمریکا روز جمعه گفت آشفتگی اخیر در بازارهای جهانی ممکن است کاهش یابد و احتمالا راه را برای افزایش نرخ بهره هموار کند.
ادوارد میر، تحلیلگر بازار طلا گفت: «ما فکر می کنیم با نزدیک شدن به موعد تصمیم گیری فدرال رزرو، طلا تحت فشار بیشتری قرار خواهد گرفت.»
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا پس از کاهش بیش از 2 درصدی در هفته گذشته که شدیدترین کاهش در طی 5 هفته گذشته بود، امروز در رقم 1133 دلار و 98 سنت ثابت بود. قیمت طلا در ماه جاری 3.5 درصد رشد داشته است.
با وجود کاهش ارزش دلار در مقابل سبد ارزهای جهانی، فلز زرد نوسان قیمت زیادی را شاهد نبوده است.
ویشنو واراتان، اقتصاددان میزوهو بانک معتقد است، افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر تضمین شده نیست مگر اینکه بازارهای چین به نحو قانع کننده ای تثبیت شوند و یا آمارهای اقتصادی آمریکا حکایت از رشد قابل توجهی داشته باشد.»
اکنون توجهات متمرکز بر آمارهای بازار کار آمریکا در ماه اوت است که قرار است روز جمعه منتشر شود. در صورتی که این گزارش مثبت باشد، احتمالا موضع کسانی که معتقد به افزایش نرخ بهره در ماه سپتامبر هستند تقویت خواهد شد.
ارسال نظرات