ابوترابی‌فرد در کنگره 17 هزار شهید ترور:

ایران با پدیده شوم تروریسم سر ستیز دارد

نایب‌رئیس اول مجلس با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی سر ستیز با پدیده شوم ترور دارد، گفت: نظام سلطه موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی در منطقه را با خطری جدی ارزیابی می‌کند.
کد خبر: ۸۵۶۲۷۰۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نایب‌رئیس اول مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز دوشنبه طی سخنانی در دومین کنگره بین‌المللی 17 هزار شهید ترور، اظهار داشت: در سه دهه اخیر دنیای اسلام به طور معناداری شاهد گسترش پدیده زشت و سیاه ترور و افزایش خشونت در منطقه بوده است.

وی افزود: بنیان ناامنی و خشونت و ترور در دنیای اسلام خصوصاً‌ منطقه جنوب غربی آسیا با شکل‌گیری رژیم جعلی صهیونیستی و کشتار و ترور جوانان، مردان و زنان مسلمان در سرزمین فلسطین آغاز شد و درباره گسترش آن در منطقه نیز می‌توان گفت که با هدف حراست از این غذه سرطانی و رژیم جعلی صهیونیستی بوده است.

ابوترابی‌فرد با بیان اینکه نظام سلطه با رویش و خلق نظام جمهوری اسلامی که بر اساس آموزه‌های قرآن و عترت است، سر ستیز دارد، تصریح کرد: غرب شکل‌گیری، رشد و پویایی نظام جمهوری اسلامی را مانعی جدی فراروی منافع نامشروع خویش ارزیابی می‌کند و برای از پای در آوردن نظام مقدس جمهوری اسلامی و خلق آسیب برای ملت بزرگ ایران از همه توان و ظرفیت خویش در طول 34 سال گذشته بهره گرفته است. 

نایب‌رئیس اول مجلس در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: تهاجم رژیم صدام با حمایت دنیای استکبار، کشتار ملت بزرگ ایران، حمایت از گروه‌های تروریستی و 17 هزار شهید ترور در ایران به دلیل هویت اسلامی و استکبارستیز نظام جمهوری اسلامی ایران است اما در کنار این حقیقت با واقعیت دیگری روبرو هستیم و آن واقعیت این است که نظام سلطه حاکم بر جهان، موجودیت رژیم جعلی صهیونیستی خلق شده در سرزمین‌های فلسطین را در معرض خطر جدی می‌بیند و این خطر را از ناحیه رویش اندیشه و تفکر اسلامی و بازگشت دنیای اسلام به سرزمین فلسطین ارزیابی می‌کند.

وی با بیان اینکه امروز لبنان به نماد مقاومت اسلامی و رویاروی غرب و رژیم صهیونیستی تبدیل شده و مدال شکست رژیم صهیونیستی و متحدانش را در جنگ 33 روزه بر سینه دارد، یادآور شد: امروز جبهه مقاومت اسلامی تهدید جدی‌ برای رژیم جعلی صهیونیستی است و غرب برای حفاظت از رژیم صهیونیستی و همچنین صیانت از منافع نامشروع خود با حضور این ژاندارم در منطقه، ترور شخصیت‌های برجسته سیاسی، علمی و نخبگان فرهنگی و مردم عزیز را در ایران اسلامی، لبنان، پاکستان، افغانستان و سراسر دنیای  اسلام در دستور کار خود قرار داده است.

ابوترابی‌فرد تأکید کرد: گسترش خشونت و ناامنی در دنیای اسلام و به راه انداختن جنگ‌های نیابتی در عراق و سوریه با هدف حراست از رژیم صهیونیستی و کاهش تهدیدهای جدی است که این رژیم با آنها روبروست. بازیگران غربی و مزدوران آنان در منطقه با پروژه‌های طراحی شده خلق ناامنی در دنیای اسلام و شخصیت‌های برجسته اسلامی و انقلابی، رسالت خود را در دفاع از رژیم صهیونیستی جامع عمل می‌پوشانند.

نایب‌رئیس اول مجلس بر همین اساس اظهار داشت: کدام فرد هوشمندی است که تردید داشته باشد که گسترش پدیده شوم ترور در دنیای اسلام که امروز به بلای خانمانسوز در کشورهای منطقه تبدیل شده، با مدیریت سرویس‌های اطلاعاتی و هزینه‌های کشورهای وابسته به غرب و تأمین منابع مالی آنان و با حمایت جدی آنان، این پدیده شکل نگرفته باشد و امروز به یک تهدید جدی برای جامعه بین‌الملل مبدل نشده باشد؟

وی ادامه داد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس آموزه‌های قطعی دین به شدت سر ستیز با پدیده شوم ترور دارد، ملت ایران پیروان مدرسه عاشورا هستند، گسترش ترور در منطقه در جهت منافع نامشروع و زودگذر بیگانگان و تهدید جدی برای امت اسلام است لذا نظام اسلامی مبارزه با ترور و تروریست را در دستور کار جدی خود قرار داده است، امروز این نظام جمهوری اسلامی ایران است که با قدرت مقابل داعش و گروه‌های تروریستی و تکفیری و جریان‌های مدیریت شده، سیا و موساد ایستاده است و از همه ظرفیت‌هایش برای افزایش توان ملت اسلام و کشورهای همسایه استفاده می‌کند.

نایب‌رئیس اول مجلس در ادامه سخنانش متذکر شد: ایران اسلامی در سایه وحدت امت اسلام و تمسک به آموزه‌های قرآنی و سنت پیامبر(ص)، راه را برای گسترش گروه‌های تروریستی که مذهب را ابزاری برای تحقق اهداف نامشروع بیگانگان قرار داده‌اند، بسته است. دشمن اراده کرده که از عامل قدرتمند وحدت به عنوان ابزاری برای ایجاد تنش و شکاف برای دنیای اسلام به کار گیرد، مجلس شورای اسلامی نماد وحدت مذاهب اسلامی و ادیان الهی در ایران است، در جامعه‌ای که مردمش وحدت داشته باشند ترور جایگاهی نخواهد داشت. 

ابوترابی‌فرد همچنین گفت: مسلمانان باید صفوف وحدت خود را متشکل و پیوندهایشان را مستحکم کنند، در یک جبهه واحد دشمنان خارجی خود را بشناسید چراکه دشمن شناسی یکی از آموزه‌های قرآنی است، از دشمنان خود غافل نشوید، بعد از رصد دشمنان، باید مزدوران و ایادی آنان را شناخت و نیازمند عزم ملی و اراده علمای اسلام هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امت اسلام باید یک پارچه و متحد در کنار هم برای افزایش قدرت جامعه اسلامی، دست ناپاک استکبار را بشناسد و آن را کوتاه بنماید، ما به امنیت جهان و جامعه بشری می‌اندیشیم و از گسترش خشونت در دنیای غرب هم رنج می‌بریم، ما خواهان گسترش صلح و دوستی هستیم.

ارسال نظرات