خبرهای داغ:
دبیر نخستین جشنواره جشنواره فیلم‌های دانشجویی «سنگر» از اهتزاز پرچم این جشنواره در فیروزکوه و برنامه‌های بلندمدت شورای سیاست‌گذاری برای تداوم آن خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۲۷۲۱
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
به گزارش بسیج، نقی بهمنی در تشریح دلایل برگزاری این جشنواره و اهداف آن گفت: هدف اصلی این جشنواره، کشف جوانان مستعد فیلمساز -تولید فیلم‌های هنری هدفمند درخدمت آرمانهای انقلاب و دفاع مقدس - فراهم آوردن زمینه‌ای برای نمایش توانمندی‌های دانشجویان و ایجاد فضایی سالم جهت رقابت میان آثار ارائه شده به منظور ارتقاع سطح کمی و کیفی آن، و همچنین ایجاد انگیزه جهت برقراری ارتباط میان فیلمسازان تجربه اندوز است.

وی افزود: مقام معظم رهبری بار‌ها در بیانات خود به حفظ سنگر در عرصه‌های مختلف تاکید کرده‌اند و از آنجائیکه تاکنون هیچ رویداد فرهنگی بزرگی در فیروزکوه برگزار نشده است لذا با انتخاب نام «سنگر» برای جشنواره فیلم‌های کوتاه دانجشویی خود به دنبال اهداف بسیار بلند مدتی هستم و حتی قصد داریم در سال‌های آتی و با تثبیت موقعیت جشنواره در داخل کشور به سمت بین‌المللی شدن آن برویم.

این فیلمساز و کارگردان سینما در پاسخ به این سوال که چه برنامه‌هایی دارید تا این جشنواره پس از چند دوره تعطیل نشود؟ گفت: به زودی در یک نشست خبری با حضور اصحاب رسانه جزئیات کامل برگزاری جشنواره تشریح خواهد شد، اما این جشنواره با اهداف بسیار بلندی راه‌اندازی شده است و همه ارکان آن در شهر فیروزکوه دست در دست هم داده‌اند تا جشنواره‌ای تاثیر گذار برگزار شود و از همه مهم‌تر حضور مدیر و سینماگر با تجربه‌ای نظیر ناصر باکیده به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری باعث شده تا نسبت به دستیابی به اهداف و همچنین تداوم جشنواره بسیار خوشبین باشیم.

بهمنی همچنین در خصوص زمان برگزاری این رویداد سینمایی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای برگزاری این جشنواره از مدت‌ها قبل انجام شده است که خوشبختانه با صدور مجوز آن توسط وزارت ارشاد بلافاصله کارهای اجرایی آنرا آغاز کردیم که در نخستین قدم فراخوان جشنواره اعلام می‌شود و طبق برنامه ریزی سال آینده شاهد برگزاری جشنواره خواهیم بود.

دبیر نخستین جشنواره جشنواره فیلم‌های دانشجویی «سنگر» در خاتمه اظهار داشت: برنامه‌ریزی ما برای برگزاری جشنواره با توجه به ظرفیت‌های بالای شهرستان فیروزکوه و همچنین ظرفیت عظیمی که در بین دانشجویان وجود داد به صورت سالانه است و امیدوارم با کمک همه نهادهای مرتبط شاهد اتفاق فرهنگی بی‌نظیری در فیروزکوه باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها