خبرهای داغ:
چهارمین کنگره بین‌المللی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق هشتم مهرماه در شیراز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۷۳۷
|
۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰

به گزارش بسیج، رئیس چهارمین کنگره بین‌المللی پیشگیری از بیماری‌های قلب بعدازظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار داشت: در چهارمین دوره کنگره بین‌المللی پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق که از تاریخ هشتم مهرماه به مدت سه روز در شیراز برگزار می‌شود، 10 محور مهم تازه‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های قلبی مد نظر قرار گرفته که این محورها با ارائه پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.

دکتر محمدجواد زیبایی‌نژاد افزود: بازنگری جدیدترین گایدلاین‌های پیشگیری از بیماری‌های کرونر قلب، بازنگری ریسک فاکتورهای بیماری‌های عروق قلبی، نقش و کاربرد سلول‌های بنیادی در پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق، نقش تغذیه در پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق، نقش ورزش در پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق از جمله مهمترین موضوعات این کنگره بین‌المللی است.

وی با تأکید بر اینکه با برگزاری چنین کنگره‌هایی ارتباط بین اساتید و تبادل تجارب بیشتر می‌شود، گفت: 210 مقاله به شکل پوستر برای ارائه در کنگره پذیرفته‌ شده‌اند که توسط هیئت‌ داوران متشکل از 15 فوق تخصص رشته‌های مختلف، مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

زیبایی‌نژاد یادآور شد: در کنگره امسال به بهترین تحقیقات در زمینه پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق جوایزی تا سقف 2.5 میلیون تومان تعلق می‌گیرد.

رئیس مرکز تحقیقات قلب و عروق دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار داشت: 36 سخنران از سراسر ایران و در رشته‌های مختلف پیشگیری از بیماری‌های قلب و عروق از جمله طب سنتی، طب ورزشی، جراحی قلب و عروق، پرستاری و تغذیه و همچنین سه سخنران از دانشگاه ییل آمریکا و یک سخنران از کشور آلمان در کنگره حضور می‌یابند.

زیبایی‌نژاد همچنین گفت: برگزاری 6 کارگاه آموزشی در حاشیه کنگره در دستور کار قرار گرفته که اساتید آن‌ها چهار سخنران بین‌المللی هستند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها