اعتقادات مذهبی و غیرت ملی دو خصیصه بارز اصناف و بازرایان است

فرمانده سپاه فتح به سخنان گهربارامام راحل در مورد نقش بارز اصناف و بازاریان در پیروزی شکوهمند انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همانگونه که امام راحل فرمودند، اصناف و بازریان نقشی اساسی در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند که باید قدردان از این زحمات بود.
کد خبر: ۸۵۶۲۸۳۹
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
سرتیپ دوم پاسداریدالله بوعلی ظهر امروز در یادواره هفت شهید اصناف کهگیلیوه وبویراحمد، به خدمات ارزنده بازاریان و اصناف در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: اصناف و بازاریان، ارزنده ترین نقش را در پشتیبانی و دفاع در هشت سال جنگ تحمیلی برای رزمندگان ایفا کردند.

وی گرامیداشت یاد و خاطره شهداء را کاری بسیار پرخیر و برکت برای جامعه دانست و ابراز کرد: بهترين اداي حق به شهدا، اجراي اين مراسمات و این یادواره ها است که باید گفت، شهدا احتیاجی به برگزاری این مراسمات ندارند و این ما هستیم که نیاز به شهدا داریم.

فرمانده سپاه فتح به سخنان گهربارامام راحل در مورد نقش بارز اصناف و بازاریان در پیروزی شکوهمند انقلاب و هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: همانگونه که امام راحل فرمودند، اصناف و بازران نقشی اساسی در پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند که باید قدردان از این زحمات بود.

بوعلی دوخصیصه بارز اصناف و بازاریان را اعتقادات مذهبی و غیرت ملی آنان دانست و افزود: اگر امروز نگاهی اجمالی به مسجد سازی ها، مدرسه سازی ها و وقفهای شهرهای بزرگ بکنیم، نقش بارزاصناف و بازریان را می بینیم که این نشان از روحیه مذهبی و ولایت مداری آنان دارد.

وی با بیان اینکه اصناف و بازاریان همیشه و درهر صحنه ای به کمک این ملت آمده اند، ابراز کرد: این شاخصه بارز اصناف باعث شده رونق بازارما رونق اسلامی داشته باشد.

فرمانده سپاه فتح تصریح کرد: کمک شایانی که اصناف و بازاریان کشور در طول هشت سال دفاع مقدس برای رزمندگان انجام دادند باعث ایجاد روحیه استقامت آنان شد که امروز باید این روحیه در بین مردم بوجود آید.

بوعلی با بیان اینکه امروز رنگ دین و مذهب به عینه در بین اصناف و بازریان ما به عینه دیده می شود، گفت: برگزاری این یادواره خودش نشانگراهمیت این موضوع بوده که بازرایان و اصناف در آن شرکت کرده اند.

وی به طرح جدید سپاه و بسیج برای همکاری با بازریان و اصناف استان برای اجرای مراسمات مذهبی و جشن های مناسبتی اشاره کرد و گفت: در این طرح استانی، جشن ها و مراسمات مذهبی و ملی محسور تمامی مردم است که نقش برجسته اصناف و بازریان می تواند بسیار اثار گذار باشد.

فرمانده سپاه فتح بیان کرد: بازریان و اصناف ما باید سعی کنند که در مراسمات ملی و مذهبی دست مردم را باز بگذارند و بتواند از ظرفیت مردم در برگزاری چنین جشن ها و مراسمات استفاده کنند.

در پایان این یادواره، به خانواده شهدای اصناف استان لوح یاد بود اهداء شد.

ارسال نظرات