خبرهای داغ:
مرکل:

به نظر می‌رسد قرار نیست هیچ تغییری در رفتار ایران در پذیرش موجودیت اسرائیل صورت پذیرد

صدراعظم آلمان گفت: اینکه ایران بار دیگر مثل گذشته در مورد اسرائیل صحبت می‌کند من را غمگین و غصه دار کرده است و این نوعی پسرفت و شکست محسوب می‌شود؛ این رفتار مایه ناامیدی است.
کد خبر: ۸۵۶۲۸۶۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز پس از پایان کنفرانس مطبوعاتی خود در برلین در خصوص آخرین تحولات چالش بزرگ حدود هشتصد مهاجر خارجی در آلمان با شرکت در جلسه پرسش و پاسخ با خبرنگاران به سئوال یک خبرنگار در مورد ایران نیز پاسخ داد.

الیور توفیق نیا، خبرنگار ایرانی الاصل آزاد مقیم آلمان از مرکل سوال کرد: خانم صدراعظم! شما بارها در مورد اهمیت تقویت راه حلهای دیپلماتیک و تلاش برای حل مسالمت آمیز مناقشاتی نظیر بحران سوریه تاکید کرده اید. فکر می کنید ایران در دستیابی به این راه حل در سوریه چه نقشی می تواند داشته باشد و آیا شما فکر می کنید پس از توافقنامه وین، فضای دیپلماتیکی جدیدی در مورد ایران در حال ایجاد شدن است؟

مرکل در پاسخ گفت: اول آنکه می خواهم بگویم آنچه در وین یا ژنو در مورد برنامه اتمی ایران بدست آمد، یک پیشرفت محسوب می شود و حالا نوبت اجرایی شدن این توافق است. با اینحال این مساله مرا غمگین و غصه دار کرده است و برایم قابل پذیرش نیست که ایران بار دیگر مثل گذشته در مورد اسرائیل صحبت می کند و این نوعی پسرفت و شکست محسوب می شود. این رفتار مایه ناامیدی است و به نظر می رسد قرار هم نیست هیچ تغییر و تحولی در این رفتار یا به عبارت دیگر در پذیرش موجودیت اسرائیل صورت پذیرد.

وی ادامه داد: من معتقدم که ایران، نفوذ زیادی دارد و می تواند از این نفوذ در سوریه استفاده کرد. از هرگونه مذاکره و مشارکت سازنده در این زمینه استقبال می شود. البته گروه پنج بعلاوه یک می تواند در زمینه های دیگر نیز با ایران تماس و ارتباط داشته باشد. این ارتباطات برای تامین امنیت (منطقه) کمک کننده هستند و از آن می توان در مبارزه با داعش استفاده کرد. در خصوص سایر سازمانها نظیر حزب الله لبنان یا حماس فلسطین نیز می توان این موضوع صدق کند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار