خبرهای داغ:
مدیرعامل قطار شهری شیراز گفت: برنامه‌ریزی ‌شده است که از 29 شهریورماه جاری فاصله زمانی حرکت قطارهای مترو ابتدا به نیم ساعت و از پایان مهرماه تا حداکثر آبان ماه نیز به 15 دقیقه برسد.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۱۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس  اسدالله حاج زمانی شیراز اظهار داشت: ورود واگن‌های جدید به خط مترو شیراز نیازمند پایان یافتن تست آن‌ها است که پس از انجام این کار و تائید شرکت سازنده این امکان به وجود می‌آید که قطارهای جدید وارد مدار شوند که پس‌ از آن نیز امکان کاهش فاصله زمانی حرکت قطارها به وجود می‌آید.

مدیرعامل قطار شهری شیراز اظهار داشت: از ابتدای مهرماه امسال مدت‌ زمان فعالیت روزانه مترو از هشت ساعت به 10 تا 12 ساعت افزایش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: طرحی را به شورای اسلامی شهر شیراز ارائه داده‌ایم که در صورت تصویب، نرخ بلیت مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان و نیز خانواده شهدا و ایثارگران با 50 درصد تخفیف ارائه خواهد شد و 2 هزار و 500 ریال محاسبه می‌شود.

این مسئول اظهار امیدواری کرد: در صورت تصویب این طرح از سوی شورای اسلامی شهر شیراز، این تخفیف از ابتدای مهرماه انجام می‌گیرد.

حاج زمانی با بیان اینکه شیراز سومین حرم اهل‌ بیت (ع) سومین شهر پس از تهران و مشهد است که دارای قطار شهری شده است، یادآور شد: مهرماه سال گذشته 11 کیلومتر از 25 کیلومتر خط یک مترو شیراز که فاصله میدان نمازی تا میدان احسان را در بر می‌گیرد، مورد بهره‌برداری قرار گرفت و با برنامه‌ریزی و فعالیت شبانه‌روزی قصد داریم که 14 کیلومتر باقی‌مانده خط یک مترو را تا سال 95 به بهره‌برداری برسانیم.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از باقی‌مانده خط یک که از میدان نمازی تا میدان الله با 14 کیلومتر طول، مردم جنوب شرق شیراز نیز از خدمات قطار شهری بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری شیراز همچنین از فعالیت شبانه‌روزی کارگاه‌های قطار شهری در نقاط مختلف این شهر و نیز مسیر 11 کیلومتری فاز 3 خبر داد و اضافه کرد: فاز 3 مترو شیراز شهرک میانرود را به میدان گاز متصل می‌کند.

حاج زمانی افزود: شیراز پس از تهران دارای طولانی‌ترین خط مترو در کشور است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها