خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی گفت: انتقال کارخانه پشم‌شیشه ایران به منطقه ویژه اقتصادی شیراز قطعی است.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۲۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج فارس  سید محمدرضا آیت‌اللهی پس از بازدید از شرکت‌های زیرمجموعه شستا در فارس و در دیدار با مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی فارس و نمایندگان تشکلات کارگری و کارفرمایی فارس اظهار داشت: استان فارس و شهر شیراز دارای ظرفیت‌های نهفته‌ای است که باید با شناسایی آن‌ها نسبت به توسعه این استان گام برداشت.

وی با اشاره به بازدید از محل جدید انتقال کارخانه پشم‌شیشه ایران در منطقه ویژه اقتصادی، ادامه داد: با رفع تحریم‌ها، مذاکرات با برخی شرکت‌های بین‌المللی مرتبط صورت گرفته که با اطمینان و بدون تردید به دنبال راه‌اندازی این پروژه در منطقه ویژه اقتصادی شیراز هستند.

آیت‌اللهی مشکل اشتغال نیروی کارجو را از مشکلات عمده کشوری قلمداد کرد و گفت: یکی از نکات مطرح در کل کشور اشتغال کارجویان است که باید به‌ صورت علمی و مناسب حل شود و با ایجاد اشتغال مولد است که می‌توان از این معضل عبور کرد.

وی سپس خاطرنشان کرد: حفظ سطح اشتغال و توسعه اشتغال باید به‌ عنوان یک زمینه مردمی و فکری در دستور کار قرار گیرد اما نباید تصور کنیم که دفاع مطلق از کارگر تنها رسالت است چراکه این امر زمینه اشتغال افراد بیکار را فراهم نمی‌کند.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی با اشاره به لزوم فرهنگ‌سازی در راستای افزایش بلوغ فکری در جهت ایجاد رابطه مناسب بین جامعه کارگری و کارفرمایی، گفت: ارتباط مستقیم کارگر و کارفرما برای ارتقای کار و تولید از مهم‌ترین نیازهای این جامعه است و این سطح از بلوغ باعث جذب سرمایه در کشور شده و مانع از سوق سرمایه‌گذاری‌های ایرانی به کشورهای همجوار می‌شود.

آیت اللهی با تشریح مشکلات یک سرمایه‌گذار در اخذ مجوزهای لازم، ابراز داشت: فرایند صدور مجوز در داخل و خارج از کشور تفاوت‌های زیادی وجود دارد که باعث تمایل سرمایه‌گذاران به سمت کشورهای دیگر می‌شود و باید با رفع موانع موجود به دنبال جذب این سرمایه‌گذاران باشیم.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی بیان کرد: فشارهای غیرمنطقی برای اشتغال و رشد صنعت جایز نیست و باید به دنبال سرمایه‌گذاری مفید و اثربخش بود و در غیر این صورت مدام باید پول نفت را در بخش صنعت تزریق شود تا بتوان این بخش را زنده نگه داشت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان فارس نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس در حوزه‌های مختلف بیان کرد: استان فارس دارای ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل متعددی است که بزرگ‌ترین مجموعه سرمایه‌گذاری کشور می‌تواند با بهره‌مندی از این ظرفیت‌ها نسبت به ایجاد تحول در استان فارس و ایجاد منابع درآمدی جدید اقدام کند.

سهراب مختاری در ادامه، انتقال کارخانه پشم‌شیشه ایران به منطقه ویژه اقتصادی را به‌عنوان اتفاقی مثبت برشمرد و عنوان کرد: علاوه بر جابه‌جایی کارخانه پشم‌شیشه باید توسعه این کارخانه نیز در دستور کار باشد.

کریم عربی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری فارس هم در این جلسه با اشاره به مشکلات فارس به دلیل اهمیت دادن به کشاورزی در سنوات گذشته بیان کرد: استان فارس در گذشته‌ای نزدیک تمام توان خود را در بخش کشاورزی گذاشته و این در حالی است که بخش کشاورزی انباشت سرمایه‌ای مناسبی به ثمر نمی‌آورد.

وی اضافه کرد: استان فارس ظرفیت‌های کم‌نظیری برای توسعه دارد که از جمله در بخش نفت، گاز و پتروشیمی باوجود پنج‌خط 56 اینچی که از این استان عبور می‌کند می‌توان تحولی در این منطقه ایجاد کرد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها