در آستانه دهم شهریور؛

از دستاوردهای جدید پدافند هوایی رونمایی شد

همزمان با دهم شهریور سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از چندین دستاورد جدید پدافندی رونمایی شد.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۴۳
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی ارتش ، همزمان با دهم شهریور سالروز تأسیس قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) از چندین دستاورد جدید پدافندی رونمایی شد.
پیش از رونمایی از این دستاوردها، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص)، در نشستی خبری با بیان اینکه درحالی هفتمین سال تشکیل قرارگاه را پشت سر می گذاریم که چندین سامانه پدافندی را در کشور بکارگیری می کنیم، افزود: رادار «فتح 14» که از فناوری نیمه هادی بهره می برد، به صورت بومی طراحی شده برای پرنده های با بُرد و ارتفاع بسیار بالا بکار گیری می شود.
وی با اشاره به اینکه این سامانه اکنون در یکی از نقاط پدافندی مستقر شده اظهار داشت: رادار «فتح 14» که دو منظوره طراحی شده، برای کشف و اتصال به سامانه های موشکی کاربرد دارد.
اسماعیلی سپس از طراحی و تولید سامانه پدافندی «تلاش» خبر داد و افزود: این سامانه موشکی برای رهگیری و درگیری در اهداف متوسط و بالا به طور توأمان طراحی شده که کاملا بومی بوده و صفر تا صد آن توسط کارکنان پدافند هوایی با کمک وزارت دفاع تولید شده است.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ادامه داد: تمام دستاوردهای این قرارگاه در رزمایش های آتی مورد استفاده قرار می گیرد و طی آن از تاکتیک های مستقل و مشترک با سایر نیروها استفاده می شود.
در ادامه این مراسم رونمایی از سامانه های جدید پدافند هوایی کشور با حضور امیر سرتیپ اسماعیلی فرمانده این قرارگاه در سازمان جهاد خودکفایی قرارگاه پدافند هوایی برگزار شد.
وی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران گفت: رادار «حافظ» راداری از نوع آرایه فازی سه بُعدی است که کاملا تاکتیکی و قابلیت کشف همزمان 150 هدف را دارد.
او همچنین با رونمایی از رادار نسل جدید «کیهان»، افزود: این رادار نوع بهینه شده رادار «کیهان» سال قبل است که کاملا متحرک بوده و با تغییراتی که در آنتن آن صورت گرفته از وضوح بالایی برخوردار شده است.
سرتیپ اسماعیلی اظهار داشت: در بحث سامانه های جنگ الکترونیک نیز انواع اخلالگرهای زمین پایه به شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور وصل شده که قابلیت رویارویی با هر نوع تهدید احتمالی را خواهد داشت.
وی بیان داشت: در بحث شناسایی دوست از دشمن نیز سامانه  Iffتوسط متخصصان و محققان در قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) طراحی و تولید شده که قابلیت شناسایی دوست از دشمن در میان یکصد هدف را به صورت همزمان دارد.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) افزود: سامانه موشکی «تلاش» هم که امروز شاهد رونمایی آن بودیم، سامانه ای برای قابلیت کشف، رهگیری و درگیری به صورت توأمان اهداف در ارتفاع متوسط و بالاست که قابلیت اتصال به سامانه های بومی را نیز دارد.
وی ادامه داد: سامانه "حلقه دیدار" نیز که سامانه ای برای شنود و تحلیل اطلاعاتی است، به صورت کاملا بومی تولید شده و از قابلیت های آن می توان به غیر قابل کشف بودن آن اشاره کرد.
امیر اسماعیلی درباره سامانه «همیار رهگیر» هم اظهار داشت: این سامانه از قابلیت ارتقای اِشراف اطلاعاتی در مسائل هوانوردی برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار