رئیس جهاد کشاورزی اردبیل/

سالانه ۵۵۰ هزار تن محصولات دامی در اردبیل تولید می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: سالانه به‌طور متوسط در حدود ۵۵۰ هزار تن محصولات دامی در استان اردبیل توسط دامداران تولید می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۴۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عدیل سروی ، در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی و چهلمین نمایشگاه گل و گیاه و مبلمان شهری در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار داشت: در حوزه کشاورزی بعد از چالش کمبود آب کشاورزی، نبود صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته به کشاورزی یکی از ضعف‌های این حوزه در استان اردبیل است که نبود صنایع فرآوری موجب خام فروشی محصول شده و ارزش اقتصادی آن کاهش می‌یابد.

وی گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌های تخصصی کمک می‌کند که راندمان تولید افزایش و هزینه‌ها کاهش یابد که در کشور ما اهمیت بخش کشاورزی به عنوان موتور محرکه سایر بخش‌ها و تآمین کننده امنیت غذائی از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: 4 درصد محصولات کشاورزی کشور در استان اردبیل تولید می‌شود و 28 درصد تولید ناخالص استان اردبیل از محل تولید محصولات کشاورزی بوده که یک سوم اشتغال استان نیز در بخش کشاورزی است.

سروی تصریح کرد: وجود دشت‌های حاصلخیز در استان اردبیل سبب شده است که 3.9 میلیون تومان انواع محصولات کشاورزی و نیز 550 هزار تن محصولات دامی به طور متوسط سالانه در استان تولید شود.

وی بیان کرد: استان اردبیل در بکارگیری ماشین آلات نوین کشاورزی موفق بوده به طوری که در حال حاضر 20 هزار دستگاه تراکتور در نیز انواع مختلف کمباین و سایر ماشین آلات در کشاورزی استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

ارسال نظرات