سردار سرتيپ پاسدار دكتر حسين دهقان:دولت، ملت و نيروهاي مسلح همدل و هم زبان به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتي هستند
کد خبر: ۸۵۶۲۹۵۵
|
۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رزمایش به نقل از سایت وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ، به مناسبت هفته دولت سردار سرتيپ پاسدار دكتر حسين دهقان وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در مراسم صبحگاه ستاد كل نيروهاي مسلح طي سخناني با گرامي داشت اين هفته و نام و ياد شهيدان رجايي و باهنرگفت: اين شهيدان بزرگوار با ايمان، اعتقاد، پيوند با ملت و رهبري و انگيزه خالص براي خدمت گذاري به اسلام و مردم، نامي ماندگار و جاودان در عرصه عمومي كشور و دنيا به جا گذاشتندو ما بايد با اسوه و الگو قرار دادن آن ها، هر روز بر عزت و عظمت اسلام، مسلمين و ملت عظيم و شريف مان بيفزاييم  وقله هاي افتخار را بيش از پيش فتح نماييم .
به گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، سردار دهقان افزود :  امروز ملت ما در عرصه جهاني به جايگاهي دست يافته است كه قدرت هاي بزرگ به علت عظمت ، ايستادگي، مقاومت و يكپارچگي در مقابلش سر تسليم فروآورده اند و با وجود غرور و تكبر فراوان نظام استكباري، متقاضعانه بر پاي ميز مذاكره نشستند  و حقوق ملت ايران را تمكين كردند.
وزير دفاع با اشاره به نام گذاري سال 94  به عنوان سال دولت و ملت ، همدلي و همزباني و شرايط حاكم در داخل و محيط پيراموني كشور تصريح كرد : ما امسال در كشور شرايط سختي را تجربه مي كنيم زيرا نظام سلطه در سلسله اقدامات و توطئه هايي كه بر عليه انقلاب اسلامي انجام داده است، تمام تلاش خود را به كار گرفته تا سخت ترين شرايط را بر كشور ما تحميل كند گرچه ملت هميشه در صحنه ايران  در نهايت طرف پيروز هر نبردي خواهد بود .
سردار دهقان گفت : اخيرا آمريكا با ميدان داري عربستان جنگ نفتي را به راه انداخته است و باعث شده درآمدهاي نفتي به شدت كاهش و به 40 دلار يا كمتر برسد و در عين حال دست يابي به سرمايه و دانش را از خارج مرزها به شدت محدود كرده اند البته ملت ايران تمامي محدوديت ها را به فرصت و آن ها را تبديل به اقتدار و توسعه كرده و هيچ گاه آنان قادر نخواهند بو  ملت ايران را از  مسير عزت و استقلال خود دور كنند..
وزبر دفاع افزود : امروز در محيط پيراموني جمهوري اسلامي ايران، آمريكا و اسرائيل با علم كردن و حمايت، پشتيباني، آموزش و پوشش تبليغاتي از  تروريست هاي اجاره اي  درصدد برقراري  تسلط بر كشورهاي اسلامي  و تحقير آن ها هستند.
سردار دهقان گفت : برخي كشورها به صورت نا باورانه، غيرانساني و ددمنشانه دست به كشتار كودكان، زنان، جوانان و نسل كشي و از بين بردن همه زيرساخت هاي اقتصادي كشورها زده و در اين ميان تنها حامي اين ملت هاي مظلوم ملت ايران و جمهوري اسلامي ايران  است .
وزير دفاع افزود : حمايت جمهوري اسلامي ايران از كشورهاي مظلوم، زمينه ادامه فعاليت ها عليه تروريسم را فراهم مي كند وما مصرانه به حمايت از مقاومت و تمام كشورهاي تحت سيطره ظلم و تبعيض ادامه خواهيم داد.
سردار دهقان با بيان اينكه اتهام ساختگي حركت به سمت تسليحات هسته اي را پشت سر گذاشته ايم تصريح كرد : آنچه كه در برجام انجام شد، علاوه بر رعايت  خطوط قرمزي كه از سوي  رهبري عظيم الشان ترسيم شده بود حفظ تمامي زيرساخت ها و توانمندي ها و فناوري هاي صلح آميز هسته اي و فراهم شدن زمينه توسعه بيش از پيش تحقيق و پژوهش در اين حوزه است.
وزير دفاع گفت : آن چه در اين توافق حاصل شد دستاورد عظيمي بود كه نتيجه مقاومت و ايستادگي ملت ايران تحت رهبري مقام معظم رهبري و مجاهدت فرزندان ملت ايران در عرصه  نبرد ديپلماتيك بود.
سردار دهقان خاطر نشان كرد:  ملت ايران براي تامين امنيت خود نيازي به مجوز از مقامي ندارد و آنچه لازم مي داند براي توسعه اقتدار خود با عزم و اراده اي قاطع  با قدرت دنبال مي كند
وي  افزود : امروز  نيروي هاي مسلح، دانشمندان ومتخصصان زبده كشور در صنايع دفاعي  با دارا بودن  زيرساخت هاي  پژوهشي و صنعتي قادرند نيازهايمان را با وجود  تهديدات مستمر با طراحي، توليد بومي در داخل تامين  و در اختيار نيروهاي مسلح قرار دهند .
وزير دفاع با تاكيد بر اينكه دانش و فناوري بومي جمهوري اسلامي ايران با رويكرد دست يابي به اقلام و فناوري هاي برتر ساز، مسير شكوفايي را طي مي كند گفت : ما در هيچ شرايطي به فرد يا كشوري اجازه نمي دهيم به با ما بگويد چه كنيم، چه بسازيم و چه چيزي را آزمايش كنيم، چه رزمايشي را برگزار كنيم ، معيار تعيين كننده اين مسير اراده و عزم ملت ايران است .
سردار دهقان افزود : راهبرد دولت يازدهم افزايش تعامل حداكثري با نيروهاي مسلح براي تقويت توان دفاعي و بازدارندگي كشور و فعال سازي ظرفيت هاي خالي نيروهاي مسلح در زمينه توسعه ملي است و دولت در راستاي همين راهبرد باوجود محدوديت ها، در دو سال گذشته بيشترين حمايت را از نيروهاي مسلح انجام داده است .
وزير دفاع در پايان گفت : نيروهاي مسلح  بعداز جنگ  تحميلي با به كارگيري ظرفيت هاي خود در امر سازندگي كشور نمونه و الگويي عملي موفقي  از اقتصاد مقاومتي رابه نمايش گذاشتند و در اين ارتباط  لازم است سياست هاي اقتصاد مقاومتي را با همه وجود دنبال و به طور صددرصدي عملياتي و اجرا كنيم .
ارسال نظرات