معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۵۴ پروژه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اعتبار بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان در استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۶۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، اصغر پرتوی، در جلسه شورای مدیریت بحران استان اردبیل اظهار داشت: در هفته دولت امسال 54 پروژه سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل که عمده آن‌ها بهره‌برداری از آبیاری تحت فشار بود با اعتبار بالغ بر 43 میلیارد تومان در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: به دلیل این‌که کشور ایران در منطقه خشک قرار گرفته و با مشکل کم‌آبی مواجه است دولت برای تبدیل سیستم آبیاری سنتی به سیستم آبیاری تحت فشار تسهیلات مناسبی به کشاورزان ارائه می‌کند که با توجه به اهمیت موضوع باید سعی کنیم آبیاری نوین را جایگزین آبیاری سنتی کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: در‌آبیاری به روش بارانی به میزان 70 درصد راندمان آبیاری افزایش یافته که این افزایش راندمان در آبیاری قطره‌ای به میزان 90 درصد است و نیز سبب افزایش تولید محصول می‌شود.

پرتوی تصریح کرد: افزایش تولید محصول در واحد سطح، سهولت در انجام عملیات زراعی و عدم رویش بذرعلف‌های هزر از جمله مزایای اجرای طرح آبیاری نوین است.

شهامت هدایت، مدیرکل منابع طبیعی استان اردبیل نیز در ادامه اظهار داشت: در هرگونه تغییرات اقلیمی منابع طبیعی خسارات زیادی را متحمل می‌شود که در اثر این تغییر اقلیم در سال 91 هزار هکتار از مراتع شهرستان‌های خلخال و کوثر از بین رفته و دامداران به دلیل نبود پوشش گیاهی از منطقه کوچ کردند.

وی گفت: حدود 200 میلیون تومان برای ترمیم پوشش گیاهی و 300 میلیون تومان برای جبران بندهای سنگی در این هزار هکتار مورد نیاز است که امیدواریم شورای مدیریت بحران نگاه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشد.

ارسال نظرات