مدیرکل جهاد کشاورزی اردبیل/

پروژه‌های جهادکشاورزی خلخال با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال اجرا شد

مدیرکل جهاد کشاورزی اردبیل گفت: احداث سدهای معیشتی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، بندهای انحرافی، پمپاژ و لوله گذاری نحرهای کشاورزی با تعداد ۳۰ پروژه با اعتبار ۳۷ میلیارد ریال اجرا شده است.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۷۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، عدیل سروی در گفت‌وگوییاظهار داشت: در شهرستان خلخال با احداث سدهای معیشتی، استخرهای ذخیره آب کشاورزی، بندهای انحرافی، پمپاژ و لوله گذاری نحرهای کشاورزی با تعداد 30 پروژه با اعتبار 37 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی تصریح کرد: همزمان با هفته دولت 9 پروژه در این شهرستان به بهره برداری رسید و انتظار داریم کشاورزان خلخال با در نظر گرفتن کمبود آب کشاورزی نسبت به مدیریت صحیح مصرف آب در باغات و زمین‌های کشاورزی به صورت بهینه استفاده نمایند و در این خصوص کارشناسان جهادکشاورزی جهت مشاوره آماده خدمت رسانی می‌باشد.

سروی افزود: اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان اردبیل 100 درصد تحقق یافت و در این زمینه تمامی پروژه‌های راکد و نیمه فعال شهرستان‌های استان فعال شد و انتظار داریم این طرح ها در کمترین زمان ممکن به بهره برداری کامل برسد.

مدیرکل جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه جاده‌های بین مزارع روستاهای خلخال را به طول 6 کیلومتر با اعتبار بالغ بر 1000میلیون ریال به اتمام رسیده و در این زمینه با همکاری بخشدار، دهیاران و شوراهای روستایی آمادگی نسبت به ساماندهی جاده های بین مزارع اقدام کنیم.

سروی ادامه داد: ارائه تسهیلات بانکی به مبلغ 96450 میلیون ریال به روستائیان خلخال از محل منابع مختلف به 3500 نفر بهره بردار روستایی تخصیص یافته است که در جهت استفاده روستائیان در زمینه خوداشتغالی، زراعی، باغی، دامی و مکانیزا سیون مورد استفاده قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه توزیع انواع نهال اصلاح شده و یارانه دار برای روستائیان خلخال 80 هزار اصله بود گفت: برای اصلاح و استفاده مناسب از این اصله نهال ها، برگزاری 70 مورد کلاس آموزشی با شرکت 3350 نفر در شهرستان خلخال انجام شده است.

مدیرکل جهاد کشاورزی اردبیل اظهار کرد: تشکیل صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی بهترین فرصت برای اشتغالزایی در روستاهای استان است که با استفاده از اعتبارات تخصیص یافته به این صندوق، می توان گام‌های مثبتی را در جهت اشتغال در روستاها برداشت و از اعتبارات امسال این صندوق 120میلیون ریال به صندوق زنان روستایی خلخال اختصاص یافته است.

ارسال نظرات