رئیس بنیاد نخبگان اردبیل/

تنها ۲۰ درصد شرکت‌های دانش‌بنیان اردبیل فعال است

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل گفت: متاسفانه در مدت ۳ سال که از تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان می‌گذرد تنها ۲۰ درصد این شرکت‌ها فعال هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند.
کد خبر: ۸۵۶۲۹۸۳
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حسین شایقی، در آئین اختتامیه همایش معاونت‌های علمی و پژوهشی دانشگاه‌ها در اردبیل اظهار داشت: با وجود اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان رشد خوبی داشته‌اند اما درحال حاضر با ریزش مواجه شده‌اند که باید برای جلوگیری از این امر برنامه‌ریزی‌هیا اساسی شود.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل افزود: متاسفانه در مدت 3 سال که از تشکیل این شرکت‌ها می‌گذرد تنها 20 درصد این شرکت‌ها فعال هستند و به فعالیت خود ادامه می دهند و 80 درصد مابقی از چرخه فعالیت در حوزه دانش‌بنیان خارج شده و ریزش داشته‌اند.

وی با تاکید بر حمایت از تداوم فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان بیان کرد: با وجود اینکه هزینه راه‌اندازی این شرکت‌ها بسیار پایین و تا حدود 3 میلیون تومان بوده اما تداوم فعالیت‌ها و ماندگاری در این عرصه کار مشکلی بوده و در این حوزه نارسایی‌هایی متوجه این شرکت‌ها می‌شود که مانع از ادامه فعالیت آنها می‌شود.

شایقی با بیان اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان یکی از مولفه‌های مهم توسعه به شمار می‌روند، تصریح کرد: باید برای اینکه بتوانیم از مزایای فعالیت این شرکت‌ها در مسیر توسعه اقتصادی بهره‌مند شویم حمایت همه‌جانبه‌ای از این شرکت‌ها داشته و تلاش کنیم تا در کنار این شرکت‌ها بوده و فعالیت‌های آنها را تقویت کنیم.

رئیس بنیاد ملی نخبگان استان اردبیل شرکت‌های دانش‌بنیان را یکی از ابزارهای مهم در تحقق اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: باید از ظرفیت این شرکت‌ها و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و معاونت‌های فناوری دانشگاه‌ها در راستای تحقق سیاست‌ها اقتصاد مقاومتی در کشور استفاده شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار