معاون امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: باید از روش‌ها و تکنولوژی‌های جدید به‌منظور افزایش راندمان کشاورزی در استان اردبیل استفاده شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۰۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علی آذرنژاد، در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه کشاورزی و چهلمین نمایشگاه گل و گیاه و مبلمان شهری در نمایشگاه بین‌المللی اردبیل اظهار داشت: خوشبختانه استان اردبیل یکی از قطب‌های کشاورزی در کشور است که 4 درصد محصولات کشاورزی کل ایران در اردبیل تولید شده که باید از این ظرفیت در جهت ایجاد اشتغال و افزایش رشد اقتصادی استان استفاده کنیم.

وی گفت: برگزاری این گونه نمایشگاه‌ها برای عرضه آخرین دستاوردهای صنعت کشاورزی بسیار موثر است چرا که اگر کشاورزان از روش‌ها و ماشین آلات نوین کشاورزی استفاده کنند قطعا راندمان تولید افزایش یافته و هزینه‌ها کاهش می‌یابد.

معاون امور عمرانی استاندار اردبیل افزود: باید کشاورزان استان اردبیل از این نمایشگاه بازدید داشته و با تکنولوژی‌های به روز در صنعت کشاورزی آشنا شوند و با استفاده از این دستاوردها برای کیفی سازی و افزایش تولید محصول خود استفاده کنند.

آذرنژاد تصریح کرد: تبدیل آبیاری سنتی به آبیاری نوین یکی دیگر از الزامات بخش کشاورزی است که کشاورزان باید به این موضوع توجه داشته باشند چرا که از لحاظ منابع آبی بسیار در محدودیت هستیم که باید آبیاری قطره‌ای و تحت فشار جایگزین آبیاری سنتی شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر از 85 درصد منابع آبی در کشور استفاده می‌شود که لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب از اهمیت بالایی برخوردار است.

ارسال نظرات