ادامه تظاهرات مردم مالزی در اعتراض به فساد مالی نخست وزیر

هزاران نفر از مردم مالزی در اعتراض به فساد مالی نخست وزی این کشور خواستار استعفای وی شدند.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۰۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روسیاالیوم، هزاران نفر از مردم مالزی در کوالالامپور پایتخت این کشور در دومین روز متوالی به خیابان ها ریخته و ضمن محکوم کردن فساد مالی نجیب عبدالرزاق نخست وزیر فعلی مالزی خواستار برکناری وی شدند.

این تظاهرات از چند سال گذشته از بزرگ ترین اعتراضات این کشور به شمارمی آید. در این تظاهرات اکثر شرکت کنندگان، همپیمانان سازمان های غیردولتی، اصلاح طلبان و فعال حقوق بشر بودند.

خبرگزاری فرانسه 24 اذعان داشت که این تظاهرات از سوی پلیس مالزی سرکوب شده است ولی تا کنون هیچ خبری در خصوص تلفات و خسارات وارده ذکر نشده است.

شایان ذکر است که ادامه حضور نجیب رزاق در سمت خود از وقتی به طور جدی از سوی گروه های اپوزیسیون مالزی به چالش کشیده شد که در پی تحقیق پیرامون بدهی صندوق سرمایه گذاری دولت مشخص شد مبلغی به ارزش ۷۰۰ میلیون دلار به حساب شخصی نخست وزیر واریز شده است.

البته خود وی می گوید که این مبلغ از سوی عربستان سعودی به عنوان تقدیر از تلاش‌های مالزی در مقابله با داعش و عمل به مذهب اهل سنت واریز شده است.

نجیب تا کنون معاون و چهار نفر از اعضای کابینه خود را به دلیل اختلاف نظرهایی که پیرامون این مسئله به وجود آمده، از کار برکنار کرده است.


ارسال نظرات