فرماندار شهرستان اردبیل گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد سوادآموزی در استان اردبیل از ۳۱ درصد قبل از انقلاب، به ۹۱ درصد برابر با سرشماری سال ۹۰ رسیده است و این امر رشد ۶۰ درصدی را نشان می‌دهد.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۲۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، جواد زنجانی، در جلسه مشترک شورای پشتیبانی سوادآموزی استان و شهرستان اردبیل اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی رشد سوادآموزی در استان اردبیل از 31 درصد قبل از انقلاب، به 91 درصد برابر با سرشماری سال 90 رسیده است و این امر رشد 60 درصدی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: خوشبختانه در جریان سال‌های 93 و 94 با جان گرفتن دوباره سوادآموزی، فعالیت‌های چشمگیری با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران در سطح استان اردبیل انجام شده که این امر می تواند زمینه‌ساز افزایش میزان سوادآموزی در سطح استان و شهرستان اردبیل شود.

زنجانی تصریح کرد: با توجه به ایینکه سوادآموزشی یکی از شاخصه‌های مهم توسعه هر منطقه و کشوری به شمار می‌رود بحث سوادآموزی در کشور یک بحث مهم و جدی است، بنابراین باید کار سوادآموزی به صاحب کار و افراد کاردان سپرده شود تا بتوان در این حوزه شاهد کارها و اقدامات مثبت و موثر بود.

فرماندار شهرستان اردبیل افزود: با توجه به نیروهای اندک در سوادآموزی، باید به دلیل سختی کار از نیروهای پیشکسوت و باسابقه و کاردان در این زمینه استفاده کرد و با تمامی قوا در راستای توسعه امر سوادآموزی گام برداشت تا زمینه های ریشه کن بیسوادی از استان برچیده شود.

وی گفت: به شرط ارائه ساز و کار مناسب و طرح و برنامه شتاب بخشی سوادآموزی، فرمانداری و بخشداران و دهیاران در این زمینه اعلام آمادگی می‌کنند تا همکاری و مشارکت لازم را در این زمینه داشته باشند و بتوانیم با اقدامات و همکاری‌های همه‌جانبه زمینه توسعه سوادآموزی را در اردبیل فراهم آوریم.

ارسال نظرات