مدیر بسیج هنرمندان مشکین‌شهر/

با همکاری مسئولان در تلاش برای گسترش هنر اسلامی و دینی هستیم

مدیر بسیج هنرمندان مشکین‌شهر گفت: درصدد هستیم با بهره‌گیری از خرد جمعی و هم‌فکری و تعامل سازنده با مسئولان مراکز فرهنگی در بسط و گسترش هنر اسلامی و دینی در شهرستان کمک نماید.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۳۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از مشگین شهر، نشست هم اندیشی اتاق فکر گروه شعر پایداری بسیج هنرمندان شهرستان مشگین‌شهر و مسئولین و مربیان ادبی پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشگین شهر برگزارشد.

در این جلسه عسگر جعفری مسئول امور هماهنگی مراکز کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشکین‌شهر ضمن تقدیر از همکاری و عنایت ویژه بسیج هنرمندان مشکین شهر به مباحث هنری و برگزاری جشنوارهای فرهنگی و هنری و تقویت استعداد های هنری درشهرستان، گفت زیربنای فکری و شکل گیری شخصیت های آدمی با ادبیات کودک صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما انتظار داریم که همه مدیران فرهنگی همچون بسیج هنرمندان بتوانند گام های های اساسی در زمینه رشد و استعداد های هنری در منطقه بردارند.

وی از تعامل سازنده مراکز کانون ها با بسیج هنرمندان دراجرای برنامه های فرهنگی درطول سال خبر داد.

محمد جعفری مدیر بسیج هنرمندان شهرستان مشکین شهر فلسفه تشکیل سپاه در کشور به فرمان حضرت امام راحل را دفاع و صیانت از ارزش های انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: این نهاد فرهنگی و انقلابی همواره در خدمت تعالی جامعه بوده و توانسته است نقش محوری و انقلابی خود را طبق راهبرد نظام مقدس جمهوری اسلامی در تمامی عرصه ها ایفاء کنند.

وی گفت بسیج هنرمندان مشکین‌شهر درصدد است با بهره‌گیری از خرد جمعی و هم‌فکری و تعامل سازنده با مسئولان مراکز فرهنگی در بسط و گسترش هنر اسلامی و دینی در شهرستان کمک کنند.

وی به ظرفیت بسیار بالای هنری در حوزه کودک ونوجوان اشاره کرد وگفت: حضور هنرجویان کودک ونوجوان در مراکز کانون ها به عنوان سرمایه هنری آینده برای مسئولان و متولیان فرهنگی فرصت مغتنی است که با برنامه ریزی و کمک به رشد شخصیت و تربیت هنرمندان متعهد و انقلابی در این مجموعه کمک شود.

مدیر بسیج هنرمندان مشکین‌شهر در بخش دیگری از سخنان خود افزود بسیج متعلق به همه مردم است و هدف آن کمک به حل مشکلات فرهنگی است و هرگونه حرکت فرهنگی در این مجموعه در حقیقت دستگیری از دستگاه های فرهنگی است نه موازی کاری و یا رقابت با آن.

وی افزود: طبق وظیفه سازمانی در بسیج هنرمندان جهت گیری صحیح در حوزه فرهنگ و هنر مطابق با ارزش های انقلاب اسلامی ،آرمان های امام راحل و شهدا و تحقق منویات رهبری ترسیم شده است تا از طریق هنرمندان دلسوز و متعهد را به حضور در این عرصه که عرصه بسیار سختی است فراخوانده و به بازنشر ارزش های انقلابی با تولیدات فاخر هنری و انتقال آن به جامعه و نسل نوپای اقدام شود.

وی گفت رشد و بالندگی در بسیج در این است که فکر و اندیشه و تفکر بسیجی از یک چشمه زلال انرژی می‌گیرید.

وی اظهار امیدواری کرد مدیران دستگاه های فرهنگی با شناخت ظرفیت های بسیج می توانند در پشبرد برنامه ها و سیاست های فرهنگی کشور از توانمدی های بسیج بهره گیرند.

جعفری در بخش پایانی سخنان خود گفت سازمان بسیج هنرمندان استان با همکاری کانون های بسیج هنرمندان هفتمین جشنواره شعر بسیج را به صورت چهارکارگاه تخصصی در سطح استان برگزار می کند و با توجه به برگزاری موفقیت آمیز کارگاه اول جشنواره ودرخشش شعرای شهرسنان مشکین شهر، انتظار می رود شعرای شهرستان اشعار و سروده های خود را در حوزه شعر وکودک و نوجوان با موضوع های" شعر کودک ودفاع مقدس ،الگوه های تربیتی واخلاقی درشعر کودک ،الگوههای ملی ،تاریخی ودینی درشعر کودک ،تجلی آیین وفرهنگ عامه درشعر کودک" جهت شرکت درکارگاه دوم جشنواره به کانون بسیح هنرمندان مشکین شهر تحویل نماید . زمان برگزاری این گارگاه 26 شهریور لغایت 11 مهرماه است.

دراین جلسه پرویز صابری استاد دانشگاه ومدیرشعر بسیج هنرمندان در سخنانی گفت با توجه به تأثیر نقش هنر در انتقال مفاهیم ارزشی، انجمن شعر بسیج هنرمندان درنظردارد با ایجاد فرصت برابر به همه شعرای عزیز جهت انجام رقابت سالم ، با برگزاری کارگاه های تخصصی به هم افزایی دانش ادبی با حمایت سازمان بسیج هنرمندان وهمکاری مراکز کانون هادرطول سال اقدام نماید . و ی گفت جشنواره ها فرصت خوبی را فراهم می کنند که استعداد های هنری وشعری افراد نمایان شود ودرحقیقت پل ترقی هنرمندان جشنواره ها است وی از برنامه ریزی انجمن شعر بسیج استان دربرگزاری جشنواره های شعر تقدیر وتشکر نمود وخواستار حضور قوی شعرای شهرستان در بخش دوم کارگاه شعر در حوزه کودک ونوجونان شدند . مدیر گروه شعربسیج هنرمندان دربخش دیگری از بیاناتش گفت بناداریم با تعامل همدیگرجهت توانمند سازی هنرمندان جوان کارگاههای تخصصی دربخش های شعر وداستان را درطول سال برگزارنماییم .وی درپایان گفت شناسایی استعداد های حوزه شعر وادب درشهرستانها واستان وکمک به رشد وارتقاء شعرمتعهدانه ورقابت سالم از اهداف جشنواره شهر بسیج می باشد.

ارسال نظرات