مدیرکل میراث فرهنگی اردبیل:

ضوابط سرمایه‌گذاری در محور تونل حیران تا شهرستان نیر تعریف شد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: توجه به این موضوع که محور تونل حیران تا شهرستان نیر یک جاده گردشگری است، ضوابط سرمایه‌گذاری در این محور به طور مشخص تعریف شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۴۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، کریم حاجی‌زاده، در نشست خبری با خبرنگاران با موضوع ابلاغ ضوابط اجرایی طرح‌های سرمایه‌گذاری در محور تونل حیران اردبیل نیر اظهار داشت: در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری،‌ بخش خدمات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در کشورهای توسعه یافته به این موضوع توجه شده و به عنوان مرحله آخر رسیدن به توسعه است.

وی گفت: خوشبختانه دولت اقتصاد گردشگری را در کشور به خوبی فعال کرده که مهم‌ترین دلیل این کار قرار گرفتن ایران در جمع 8 کشور برتر دنیا از لحاظ دارا بودن قابلیت های تاریخی است که خود این موضوع یک امتیاز ویژه برای ایران به منظور جذب گردشگر محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل افزود: از لحاظ دارا بودن مناظر و ظرفیت‌های طبیعی نیز کشور ایران جزء 5 کشور برتر دنیا است که خود این موضوع برای فعال شدن اقتصاد گردشگری اهمیت داشته ولی تأمین زیرساخت‌ها نیز یکی از الزامات رونق گردشگری در کشور است.

حاجی‌زاده تصریح کرد: باید هتل ها و واحدهای پذیرایی با استاندارد جهانی در مناطق گردشگری وجود داشته باشد که باید سرمایه‌گذاران متخصص در این حوزه ورود پیدا کرده و با برنامه‌ریزی مناسب زمینه‌های این کار را فراهم کنند.

وی بیان کرد: در محور تونل حیران اردبیل نیر به این دلیل این‌که یک جاده گردشگری بوده و بیش‌تر گردشگران که وارد استان می‌شوند از این جاده استفاده می‌کنند که از سوی دستگاه‌های مختلفی برای ساخت و ساز در این مسیر ضوابطی تعریف شده بود که موجب ایجاد نارضایتی مالکان و سرمایه‌گذاران شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: لازم بود در رابطه با این موضوع یک روشن‌گری صورت بگیرد که با تدوین آئین نامه و ضوابط جدید این موضوع به طور واضح برطرف شده و سرمایه‌گذران می‌توانند به آسانی برای انجام کار خود تصمیم گیری کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار