استاندار اردبیل گفت: برای جذب هر چه بیشتر گردشگران و مسافران و به‌ویژه مسافران خارجی ضروری است تا ساختار و برنامه گردشگری استان اردبیل تدوین شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۴۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل ، مجید خدابخش، در دیدار با دو تن از اساتید برجسته حوزه گردشگری و توسعه روستایی کشور ژاپن در محل استانداری اردبیل اظهار داشت: نیاز اساسی ما در زمینه گردشگری پایدار، تدوین برنامه جامع برای استفاده بهینه از ظرفیت‌های غنی گردشگری استان با بهره‌گیری از نظرات اساتید و فعالان حوزه گردشگری داخلی و خارجی و استفاده از تجارب و نمونه‌های موفق گردشگری دنیا است.

وی با برشمردن جاذبه‌ها و قابلیت‌های گردشگری طبیعی تاریخی استان اردبیل افزود: اصل مهم گردشگری استان که نیاز اساسی ما برای تبدیل صنعت گردشگری به نیروی محرکه اقتصادی استان و منبع اشتغال و به تبع آن بالا بردن سطح رفاه اجتماعی مردم استان است، لزوم تدوین سیستم و ساختار و برنامه جامع برای استفاده از این ظرفیت‌های موجود است.

استاندار اردبیل خواستار بهره‌مندی از دانش و تجارب اساتید و فعالان حوزه گردشگری ژاپن و همکاری آنان در زمینه تدوین برنامه جامع گردشگری به ویژه برای جذب گردشگران خارجی و نیز توسعه گردشگری روستایی شد.

در این دیدار پروفسور مالکوم جی ام کوپر و کاظم وفاداری مهریزی از اساتید دانشگاه آسیا و اقیانوسیه رتسومیکان در ژاپن با اشاره به جمعیت 7 میلیون بازنشسته ژاپنی که دارای شرایط مالی مناسب بوده و عمده تفریح‌شان مسافرت است، افزود: با توجه به اینکه استان اردبیل ظرفیت‌های خوبی در حوزه اکوتوریسم، به ویژه اکوتوریسم عشایر و توریسم تاریخی دارد در صورت مهیا شدن شرایط و بسترهای لازم در این ارتباط، برای اعزام گردشگران ژاپنی به اردبیل اعلام آمادگی می‌کنیم.

ارسال نظرات