خبرهای داغ:
یوسفی
فرمانده قرارگاه ثامن الائمه (علیه السلام) سپاه در شمال شرق:
فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه سپاه در شمال شرق اظهارداشت: ضد انقلاب با برخورداری از سلاح، امكانات و نیروی رزمی فراوان، جنایات فجیعی مرتكب شد که با ورود جوانان دلیر و متعهدی چون شهیدكاوه به صحنه عملیات، محکوم به عقب نشینی شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۶۵
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار قدرت الله منصوری، فرمانده قرارگاه منطقه ای ثامن الائمه (علیه السلام) سپاه در شمال شرق، شامگاه (نهم شهریور)، در اولین یادواره شهدای خراسان شمالی در لشگر ویژه شهدا که در آستانه یازدهم شهریور، سالروز شهادت شهید محمود کاوه، فرمانده تیپ لشگر ویژه شهدا، در محل تالار گلشن بجنورد برگزار شد، با یادآوری شرایط دشواری که بعد از پیروزی انقلاب برای کشور بوجود آمد، گفت: دشمنان انقلاب دسیسه های فراوانی انجام داده اند اما انقلاب اسلامی با رهبری عالمانه مقام معظم رهبری و رشادت های جوانانی شجاع، در مقابل این دسیسه ها ایستادگی می کند و اجازه تجاوز دشمن به خاک این کشور را نمی دهد.

وی با اشاره به اینکه دشمن در راستای توطئه افکنی ها و دسیسه های خود برای نفوذ به خاک کشورمان بعد از پیروزی انقلاب، دو اقدام مهم را کلید زد، افزود: حضور اشرار و ضد انقلاب در غرب کشور و آذربایجان غربی و همچنین جنگ تحمیلی و حمله صدام به کشور اسلامی ایران، از جمله این اقدامات بود.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه علیه السلام، با تاکید بر اینکه شروع جنگ تحمیلی و تهاجم در شرایطی آغاز شد که کشور ما با کمترین امکانات و تجهیزاتی در این زمینه روبرو بود، تصریح کرد: عدم ثبات سیاسی، وجود گروهک های متعدد متفرق و حمایت قدرت های جهانی از عواملی بود که خطر بسیار بزرگی برای کشور محسوب می شد و همه جهانیان منتظر بودند ببینند ایران اسلامی چه تصمیمی خواهد گرفت.

سردار منصوری، با اذعان بر اینکه دشمن در چنین شرایطی فکر می کرد ایران تن به ذلت می دهد و سازش می کند، اظهار داشت: حتی مسئولان نظامی کشور و فرمانده کل نیروهای مسلح که در رأس آن بنی صدر بود نیز اعتقادی به مقاومت نداشتند و از نیروها و امکانات دشمن ترسیدند.

وی افزود: صدام فکر می کرد در همان هفته اول شروع جنگ، می تواند خوزستان را اشغال کند، اما به فرمان امام(ره) و تشویق به مقاومت و جهاد، مردم، جوانان و نیروهای مسلح به این فرمان لبیک گفتند و با قدرت به میدان های جنگ آمدند.

وی با اشاره به مقاومت 34 روزه نیروهای مردمی در خرمشهر، عنوان کرد: در شرایطی خرمشهر بعد از 34 روز به دست نیروهای دشمن رسید که از 150 رزمنده فقط 15 نفر زنده ماندند و بقیه شهید شده بودند در حالیکه عراقی ها با 15هزار نفر نیرو، قادر به مقابله نبودند و اسیر می شدند.

این همرزم شهید شوشتری، با اذعان بر اینکه اعتقاد به جهاد در راه خدا، عمل به فرمان امام(ره) و استقامت، سبب شکست دشمن و نرسیدن آنان به اهدافشان شد، اظهار داشت: عراقی ها بعد از جنگ تحمیلی وقتی دچار سرخوردگی و ناتوانی شدند، تصمیم می گیرند به کویت حمله کنند و بتوانند ظرف مدت چند ساعت این کشور را اشغال کنند.

سردار منصوری، با بیان سخنی از امام(ره) در مورد صدام، مبنی بر اینکه بهترین کار برای صدام خودکشی است، به اعدام ذلت بار صدام اشاره و تصریح می کند: وقتی لحظه اعدام صدام را می بینیم که چگونه با خفت کشته شد، باید می فهمید که امام توصیه خوبی به او داشت.

وی با یادآوری مشکلاتی که هم اکنون مردم سوریه، افغانستان، پاکستان و... در کشورشان با آن روبرو هستند، آن را با توطئه های داخلی که در غرب کشور و در کردستان، آذربایجان غربی و بخشی از کرمانشاه توسط رژیم بعث عراق صورت می گرفت، مقایسه و عنوان کرد: در آن زمان شرایط در کشور ما سخت تر بود، چرا که تصمیمات دشمن هم خطرناک تر بود.

فرمانده قرارگاه ثامن الائمه علیه السلام، با بیان رشادت های جوانان کشورمان در تیپ ویژه شهدا، اظهار داشت: ضد انقلاب كه با برخورداری از سلاح و امكانات و نیروی رزمی فراوان، عرصه را برای نیروهای نظامی و انتظامی تنگ كرده بود و جنایات فجیعی مرتكب می شد، با ورود جوانان دلیر و متعهدی چون شهید كاوه به صحنه عملیات، به این نتیجه رسید كه ماندن در كردستان برایش سنگین تمام خواهد شد.

سردار منصوری، افزود: شهید کاوه و بقیه شهدای بسیجی در شرایط سخت و دشواری جنگیدند و مردانه ایستادگی کردند تا دشمن وادار به عقب نشینی و شکست شود.

وی آرامش و آسایشی که امروز در مناطق غرب و کل کشور حاکم است را ثمره زحمات و خون شهدا دانست و بیان کرد: شهادت به خودی خود اتفاق نمی افتد، بلکه باید اقداماتی انجام شود تا پاداش و اجر عظیم آن عمل، شهادت و رستگاری باشد که شهادت، پاداش جهاد و مبارزه در راه خدا است.

وی عنوان کرد: تجاوز وحشیانه ارتش بعث عراق به سرزمین پهناور ایران خسارات های جانی و مالی فراوانی را در پی داشت ولی در عین حال، این رویداد به جهانیان نشان داد که ملت ایران در هر شرایط  سختی حاضر به عقب نشینی در مقابل متجاوزان و ظالمان نخواهند بود و حضور گسترده و داوطلبانه اقشار مختلف مردم به ویژه دانش آموزان و دانشجویان در کنار نیروهای ارتش و نیروهای مسلح در میدان جنگ هشت ساله تحمیلی عراق علیه ایران، خود محکم ترین سند این ادعا است.

سردار منصوری، با اشاره به روحیه مقاومت و جنگندگی شهدای لشگر ویژه شهدا، تاکید کرد: این شهدا از فاصله های هزاران کیلومتری و از نقاط مختلف، خود را به غرب کشور رسانده بودند تا با مقاومت و ایستادگی، خاک کشور را از تصرف ضد انقلاب و منافقین آزادسازی کنند.

وی با مهم دانستن نقش خانواده، والدین و همسران شهدا، خطاب به آنان، تاکید کرد: نه تنها شما در این اجر عظیم سهیم هستید بلکه به مانند شهدا و به اندازه آنان شامل اجر و ثواب می شوید.

به گزارش خبرنگار ما، در این یادواره، جمعی از مسئولان استانی، خانواده های شهدا، عموم مردم و همچنین همرزمان شهدای خراسان شمالی در لشگر ویژه شهدا، از نقاط مختلف کشور از جمله همدان، کرمانشاه، کرمان، لرستان و مشهد حضور داشتند.

بر اساس این گزارش، برخی از همرزمان این شهدا، از جمله سردار اعظمی فر، سرهنگ محمد امیری، سردار ایافت که خود نیز از فرماندهان و طراحان عملیات های کردستان بودند و همچنین سردار علاماتی رئیس مرکز مطالعات و تحقیقات عملیات نظامی، در بخش دیگری از برنامه های این یادواره، به بیان خاطره گویی از همرزمان شهید خود پرداختند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها