خبرهای داغ:
رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام ۱۸ هزار نفر به حج تمتع خبر داد و گفت: تا کنون ۳ هزار نفر برای انجام اعمال حج به مکه مشرف شدند.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۸۷
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰

به گزارش بسیج، سعید اوحدی با بیان اینکه با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان حج وزیارت و بعثه و با هماهنگی‌های کامل بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و مطب‌هایی که در محل هتل‌های زائران داشتیم نسبت به سنوات گذشته وضعیت مراجعه زائران به مراتب بهتر است اظهار داشت: تا امروز 18 هزار نفر وارد عربستان شدند و البته هنوز به پیک ورود زائر به عربستان نرسیدیم.

وی با بیان اینکه شرایط بهداشتی و درمانی زائر بسیار مناسب است و تا به امروز فقط یک فوتی داشتیم تصریح کرد:‌ این فوتی در روز اول و دوم حج در دوم شهریور بوده است و این فرد سن بالای 80 سال و عارضه قلبی داشته است که به رحمت خدا رفت و با درخواست خانواده‌اش در بقیع دفن شد.

اوحدی با بیان اینکه مشکل دیگری نداشتیم ادامه داد: زائری داریم که در زیارت دوره در مسجد قبا هنگام عبور از پله‌ها لیز خورد و پایش شکست که شکستگی وی هم جزئی است و به صورت سرپایی درمان وی انجام شد؛ وی مشکلی ندارد و در اواخر همین هفته مُحرِم می‌شود.

رئیس سازمان حج وزیارت با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم ما در تمتع امسال افزایش 20 درصدی پزشکان زن در حج بود تصریح کرد: این اتفاق برای مجموعه بانوان زائر بسیار مفید بود، همچنین با همکاری وزارت بهداشت و مرکز پزشکی حج و زیارت، 2 کارشناس مسئول متخصص بیماری‌های عفونی و 2 کارشناس متخصص مبارزه با بیماری‌های واگیردار به حج امسال اعزام شدند که 2 مشکل احتمالی کرونا و بیماری‌های تنفسی را مدیریت کنند.

اوحدی با بیان این‌که خوشبختانه کرونا در مکه و مدینه مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: البته در ریاض و برخی شهرهای دور در عربستان آثاری دیده شده است اما به این دو شهر مهم زیارتی هنوز نرسیده است و در حال حاضر زائران در سلامت کامل به سر می‌برند.

رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه امروز 3 هزار زائر در مکه هستند، گفت: دیشب 1600 نفر از زائران وارد مکه شدند و دو شب گذشته هم 1400 نفر وارد این شهر مقدس شدند و اعمال مربوطه را انجام دادند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها