ما در شرایطی نیستیم که درب های واردات مرزهای کشور را باز کنیم، هر کالایی وارد کشور شود که ضرورتی نداشته باشد، سیاست لطمه به تولید است.
کد خبر: ۸۵۶۳۰۹۴
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
 سید هادی حسینی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت : ارزیابی رقابت پذیری در صورتی میسر است که  ارتباطات با بازارهای دنیا حفظ شود و شرایط  گوناگون اعم از گمرک مناسب، موضوع مرزها، کیفیت وسایل تولیدی نیز موثر است.

عضو کمیسیون صنایع  و معادن مجلس بیان داشت: بانک عاملی موثر در رقابت نیست، امروز تولید داخلی آسیب دیده است و انگیزه فرد برای تولید  کالا نیست، در این شرایط اتفاقی افتاده که اگرفضا باز باشد تولیدات روی دست‌شان خواهد ماند بعد از توافق زمان عبور از شرایط خاص و بحرانی برای تولیدات داخلی است.

حسینی در خاتمه اشاره کرد: ما در شرایطی نیستیم که درب های واردات مرزهای کشور را باز کنیم، هر کالایی وارد کشور شود که ضرورتی نداشته باشد، سیاست لطمه به تولید است مخصوصا در عرصه خودرو. اگر سیاست منبسطی در مرزها داشته باشیم چون قدرت رقابت با تحریم را نداریم کیفیت پایین می آید و قیمت ها افزایشی است ، شرایط تحریم در موضوع رقابت پذیری تولیدات داخلی با کالاهای برون مرزی رنگ دیگری دارد آنچه درقبل  و بعد از شرایط تحریم موثر است موضوع رقابت پذیری کالاها است.


ارسال نظرات