خبرهای داغ:
یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرد که تحرکات «تونی بلر» نخست وزیر سابق انگلیس برای تثبیت آتش بس در نوار غزه به سمت شکست پیش می رود.
کد خبر: ۸۵۶۳۱۰۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷

به گزارش بسیج، یکی از رهبران حماس که خواست نامش فاش نشود، گفت: پیشنهاداتی که بلر اخیرا ارائه کرده است، جوابگوی نیازهای ملت فلسطین و خواسته های آن نیست و لذا نشانه های شکست طرح وی بیشتر از موفقیت آن است مگر اینکه تحولات مهمی در آن رخ دهد.

وی تصریح کرد: پیشنهاداتی که بلر تا به این لحظه ارائه کرده مورد قبول ملت فلسطین نیست زیرا سقف خواسته های حماس مشخص است و ما از آن چشم پوشی نخواهیم کرد.

این رهبر حماس درباره خواسته های حماس نیز اظهار داشت: خواسته های حماس بر رفع محاصره، بازسازی نوار غزه، پرداخت حقوق کارکنان، بازگشایی راه های امن برای تردد و واردات کالا ( ایجاد فرودگاه و بندر) استوار است.

وی در خصوص سفر دو روز پیش بلر به مصر نیز تصریح کرد: آنچه می توانم بگویم این است که بلر با هماهنگی اسرائیل، کشورهای عربی و آمریکا تحرکات سیاسی خود را انجام می دهد.

بر اساس این گزارش، بلر دو روز پیش از تل آویو عازم قاهره شد تا در دیدار با تعدادی از مسئولان مصری درباره راهکار ازسرگیری مذاکرات سازش بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی بحث و تبادل نظر کند.

بلر پیش از این در تاریخ 27 جولای گذشته در سفری دو روزه به قاهره رفت و با ابراهیم محلب نخست وزیر مصر و سامح شکری وزیر خارجه مصر دیدار و درباره اوضاع منطقه و راهکارهای ازسرگیری مذاکرات سازش گفت وگو کرد.

بلر اخیرا از منصب فرستاده کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه کناره گیری کرده و عهده دار منصب رئیس افتخاری شورای اروپا در امور صلح و سازش شده است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها