خبرهای داغ:
یک روزنامه عرب‌زبان با اشاره به خروج «انصارالله» از استان‌های جنوبی در یمن و جولان تروریست‌های القاعده در عدن، نوشت در سایه ازسرگیری ترورها، انفجارها و جنگ چریکی در عدن، بازگشت دولت فراری «عبد ربه منصور هادی» به این شهر به هیچ‌وجه امکان‌پذیر نیست.
کد خبر: ۸۵۶۳۱۳۱
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸

به گزارش بسیج، روزنامه رای‌الیوم، در سرمقاله روز دوشنبه خود نوشت «45 روز پیش نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی و وفادار به "عبد ربه منصور هادی" (رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن) وارد شهر عدن شدند و ژنرال "احمد عسیری" سخنگوی عملیات موسوم به "طوفان قاطعیت" آزادی این شهر و عقب‌نشینی نیروهای وابسته به ائتلاف "انصارالله" و "علی عبدالله صالح" از آن را اعلام کرد. آقای "خالد بحاح" معاون منصور هادی و نخست‌وزیر (دولت مستعفی) نیز بلافاصله در سفری کوتاه وارد پایتخت جدید یمن شد. او در این سفر تأکید کرد که وزرای دولت به زودی به این شهر بازخواهند گشت و دولت فعالیت خود را از سرخواهد گرفت.

تاکنون نه آقای بحاح و نه اعضای کابینه‌اش به عدن بازنگشته‌اند برای اینکه امنیت نه تنها به این شهر بازنگشته است ولی اوضاع بدتر هم شده و تمام امیدها برای حل بحران یمن از بین رفته است.

روز یکشنبه، افراد مسلح "ناشناس" دو عملیات تروریستی علیه دو مقام امنیتی مهم که از همپیمان منصور هادی بودند، صورت دادند. روز دوشنبه هم آقای "احمد سالم ربیع" معاون استاندار عدن از سوء‌ قصد نجات یافت ولی دو تن از همراهان وی زخمی شدند.

چه کسی در پشت پرده این عملیات تروریستی نقش داشته است؟ پاسخ دادن به این سوال مشکل است؛ چرا که گروه یا گروه‌هایی که این عملیات‌ها را صورت داده‌اند، معلوم نیست. ولی گمانه‌زنی‌ها انگشت اتهام را به سوی شبکه "القاعده" نشانه گرفته است؛ چرا که القاعده برای حذف دشمنانش از مهاجمان موتور سیکلت‌سوار استفاده می‌کند.

در گذشته نزدیک و قبل از ظهور انصارالله در عرصه سیاسی و نظامی یمن و سپس عدن و دیگر استان‌های جنوبی، درگیری ائتلاف غیر علنی جنبش جنوب یمن (الحراک الجنوبی) و القاعده با دولت عبد ربه منصور هادی واضح و آشکار بود. جنبش جنوب یمن خواستار احیای جمهوری یمن جنوبی بودند و القاعده هم علیه دولت یمن می‌جنگید.

اکنون که انصارالله از عدن خارج شده است بار دیگر جنبش الحراک و شبکه القاعده علیه منصور هادی ائتلاف کرده‌اند و خط مشی ترورها، انفجارها و جنگ چریکی از سرگرفته شده است.

از این‌‌رو باید گفت که بازگشت آقای بحاح و دولت (فراری) به عدن، پایتخت موقت طول خواهد کشید و حتی بازگشت عبد ربه منصور هادی به‌هیچ وجه ممکن نیست؛ چرا که این شهر بلکه سرتاسر یمن امن نیست و در آینده نزدیک نیز امن نخواهد شد.»

ارسال نظرات
پر بیننده ها