دبیرکل خانه تعاونگران

بررسی نقش اشتغال در اقتصاد تعاونی در جشنواره تعالی مدیریت تعاونی

دبیرکل خانه تعاونگران با اشاره به محور اصلی جشنواره تعالی مدیریت تعاونی گفت:مشکلات و راهکار های توسعه تعاونی های دانش بنیان ، نقش آنها در ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه اقتصاد تعاونی از مهمترین‌های جشنواره تعالی تعاونی هستند.
کد خبر: ۸۵۶۳۱۴۰
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، علی حسین شهریور ا اشاره به هفته تعاون افزود: چهارمین جشنواره تعالی مدیریت تعاونی و رونمایی کتاب تعاون از فعالان تعاون تجلیل خواهد نمود.

وی با اشاره به اینکه چهارمین جشنواره جایزه تعالی مدیریت تعاونی 15 شهریور ماه سال‌جاری برگزار می‌شود افزود:خانه تعاونگران در 4 سال گذشته با استفاده از معیارهای جهانی مدیریت اقدام به طراحی الگوی ارزیابی تعاونی ها برای تعالی مدیریت سازمانی نموده و با برگزاری جشنواره و اعطای جایزه سعی درآشنایی مدیران با شیوه های تعالی سازمانی و شناخت نقاط قابل بهبود در تعاونی ها ، اتحادیه ها و اتاق های تعاون نموده است.

دبیرکل خانه تعاونگران هدف این جایزه را بهبود و حرفه‌ای نمودن مدیریت و تعالی سازمانی تشکل های تعاونی دانست و گفت:اجرای جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی ، این امکان را فراهم کرده ‌است که بسیاری از تعاونی ها با مدل تعالی سازمانی آشنا شده و از آن به عنوان ابزاری برای اعمال روش‌های نوین مدیریتی در تعاونی خود استفاده کنند.

شهریور با بیان اینکه جایزه ملی تعالی مدیریت تعاونی موجب ارتقای توان رقابتی، افزایش پایداری تعاونی و  موفقیت در تحقق اهداف سازمانی تشکل های تعاونی می شود اظهار داشت:در این جشنواره از مدیران تعاونی ها و اتحادیه هایی که اقدامات و برنامه های تعالی سازمانی برای تشکل خود دارند و موفق به کسب امتیاز های لازم شده اند تقدیر می شود.

 وی در بیان محور جشنواره چهارم گفت:  نقش تعاونی های دانش بنیان و تشکل های غیردولتی در توسعه بخش تعاونی محور اصلی جشنواره است که در دو پانل تخصصی با حضور صاحب نظران و مقامات دولتی، مسئولین بخش تعاونی و تشکل های غیر دولتی بررسی می شود.

 دبیرکل خانه تعاونگران در توضیح پانل‌های برنامه ادامه داد: در  پانل اول ضمن بررسی  مشکلات و راهکار های  توسعه تعاونی های دانش بنیان ، نقش آنها در ایجاد اشتغال برای جوانان و توسعه اقتصاد تعاونی تشریح می شود.در پانل دوم تشکل های غیردولتی شامل خانه تعاونگران، فراکسیون تعاون مجلس شورای اسلامی، اتاق تعاون و انجمن علمی تعاون،  برنامه ها ، اقدامات و انتظارات خود و معاونت امور تعاون نیز برنامه ها و انتظارات دولت از تشکل های غیر دولتی را در راستای اجرای طرح تحول و توسعه بخش تعاون تشریح خواهند نمود.

شهریور گفت:برنامه بعدی خانه تعاونگران، تقدیر و تجلیل از افرادی است که در توسعه بخش تعاونی نقش موثر داشته و دارند.در این بخش برای چهارمین سال پیاپی با اعطای  «نشان عالی تعان» و  «نشان تعان یار » در حوزه های تخصصی‌ و عمومی‌ شامل «دانش‌»، «پژوهش‌»، « لیاقت‌ و مدیریت »  «سازندگی‌» ، «خدمت‌»، «کار و تولید»، «فرهنگ‌ و رسانه» از تلاش و زحمات فعالان و پیشکسوتان تعاونی در حوزه های تعاونی ، دولتی ، رسانه ها و دانشگاه‌ها تقدیر خواهد شد.

 وی بیان کرد:برنامه بعدی خانه تعاونگران رونمایی از کتابی با عنوان 24 سال با تعاون ، از تعاون تا کار و رفاه اجتماعی - است .در این کتاب تلاش شده است برای یافتن علل ناکامی های بخش تعاون،  گوشه هایی از فراز و فرود های تعاون در ایران،  از سال 1370 که قانون بخش تعاونی تصویب و وزارت تعاون تاسیس شد تا سال 1394 تشریح شود.

 شهریور هدف اصلی تدوین کتاب را بیان راهکارهای مناسب و عملی جهت تقویت و گسترش  بخش تعاونی دانست و گفت: تغییر نگرش مدیران کشور و ایجاد چشم انداز مثبت نسبت به تعاونی ها و افزایش شان اثرگذاری تعاونی ها بین نهادهای تصمیم گیراز دیگر اهداف تدوین این کتاب است.

 دبیرکل خانه تعاونگران تصریح کرد:در این کتاب نظرات و دیدگاه های وزرای پیشین و فعلی تعاون  ، معاونین امور تعاون، دبیران کل پیشین اتاق تعاون ، مدیران خانه تعاونگران و برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، که در 24 سال گذشته مسئولیت حمایت، نظارت و هدایت  این بخش را داشته اند،  در رابطه با چشم انداز تعاون در کشور  و مشکلات و موانع رشد و توسعه بخش تعاونی  منعکس شده است.

 وی افزود:گفتنی است خانه تعاونگران با هدف بهبود مدیریت در تعاونی ها  ، سرعت بخشیدن به توسعه بخش تعاونی و گسترش عدالت اجتماعی در کشور در سال 1387 تاسیس شده است و در سطح ملی فعالیت می کند.

ارسال نظرات