بحران بي‌پولي قرمزها و واكنش‌ها به اعلام شماره حساب از سوي باشگاه براي كمك مالي هواداران
پيشكسوتان قرمزها موضع گرفته‌اند و گفته‌اند شأني براي باشگاه نمانده و مي‌گويند فاتحه باشگاهي را كه از هوادارانش كمك مالي مي‌خواهد، بايد خواند.
کد خبر: ۸۵۶۳۲۱۵
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶
به گزارش خبرگزاري بسيج،خبري از اسپانسر نيست و سرمايه‌داري حاضر نمي‌شود حامي مالي شود؛ حساب باشگاه خالي است، پولي از ابتداي فصل به بازيكنان پرداخت نشده، برخي بازيكنان جوان اين تيم جايي براي خوابيدن ندارند و در سالن كنفرانس ورزشگاه محل تمرينشان مي‌خوابند. شنيده شده كه بازيكنان تيم بعد از بازي با فولاد پول شام نداشته‌اند و بيسكوئيت  خورده‌اند و شايعه اعتصاب بازيكنان در اعتراض به اين وضعيت دهان به دهان مي‌چرخد. حالا هم باشگاه شماره حسابي اعلام كرده تا هواداران به تيم كمك كنند، اين اوضاع و احول باشگاه پرسپوليس است، يكي از تيم‌هاي بزرگ فوتبال ايران و آسيا كه روزگار ناخوشي اين روزها دارد و حالا چشم مديرانش براي تأمين هزينه‌هاي تيم به دستان هواداران است كه همتي كنند و پولي به حساب بريزند تا چرخ اين باشگاه بچرخد! حركتي كه انتقادهاي زيادي را به همراه داشته و پيشكسوتان قرمزها موضع گرفته‌اند و گفته‌اند شأني براي باشگاه نمانده و مي‌گويند فاتحه باشگاهي را كه از هوادارانش كمك مالي مي‌خواهد، بايد خواند.

***
نصرالله سجادي، معاون وزير ورزش گفته بود استقلال و پرسپوليس دغدغه مالي نخواهند داشت و وعده داده بود وزارت ورزش از طريق منابعي كه دارد به اين دو تيم كمك خواهد كرد تا بي‌پولي دامن اين دو تيم را نگيرد. حالا چند هفته بعد از وعده سجادي، مشكلات مالي در پرسپوليس به اوج رسيده و خبري از پول‌هاي وعده داده شده وزارت ورزش نيست و مذاكرات با اسپانسرها به بن بست خورده است. در حساب باشگاه حتي پولي نيست كه براي بازيكنان اين تيم شام بخرد تا جايي يك خبرگزاري ديروز مدعي شد كه بازيكنان پرسپوليس پس از آخرين بازيشان شام بيسكوئيت  خورده‌اند. بازيكنان پس از برد مقابل اين تيم اهوازي و در زماني كه به فرودگاه آمده بودند تا از اهواز راهي تهران شوند به دليل نداشتن پول نتوانستند شام بخورند و بازيكنان سرخپوش تهراني به جاي شام بيسكوئيت  خورده و جالب اينجاست كه هزينه اين بيسكوئيت ‌ها را هم كريم باقري حساب كرده بود. 
مشكلات مالي در باشگاه پرسپوليس به حدي زياد شده كه بازيكنان اين تيم ماه‌هاست پولي از باشگاه دريافت نكرده‌اند و بازيكنان جواني مثل علي فاطمي ‌شب‌ها در رختكن ورزشگاه درفشي‌فر مي‌خوابند. بي‌پولي سبب شده تا شايعه اعتصاب بازيكنان پرسپوليس در اعتراض به اين وضعيت بالا بگيرد و گفته مي‌شود در صورتي كه اين شرايط ادامه پيدا كند شايد مانند فصل گذشته بازيكنان اين تيم دست به اعتصاب بزنند، تصميمي كه مي‌تواند حاشيه‌هاي پرسپوليس را بيشتر كند. برانكو در واكنش به بحران مالي پرسپوليس ديروز به خبرگزاري فارس گفت: «بازيكنان در وضعيت سختي به سر مي‌برند و من واقعاً‌ كلاهم را به نشانه احترام و تعظيم براي آنها برمي‌دارم و طبيعي است كه در اين شرايط سابقه كاري من ضربه بخورد.»
    
***
در اين اوضاع و شرايط بود كه پرسپوليسي‌ها از هواداران براي كمك به باشگاه استمداد كرده‌اند و به همين خاطر هم شماره حسابي از سوي باشگاه در سايت رسمي باشگاه پرسپوليس منتشر شده است تا هواداران به تيمشان كمك كنند. در بخشي از خبر سايت باشگاه پرسپوليس در اين باره آمده است: «در روزگاري كه عوامل مختلف كه شايد بازگو كردن آنها در اين شرايط به صلاح نباشد، دست به دست هم داده‌اند تا باشگاه در پروژه جذب اسپانسر دائمي با مشكل مواجه شود حمايت ما هواداران به عنوان صاحبان اصلي اين تيم مي‌تواند گره‌گشاي مشكلات مالي باشگاهي باشد كه نماد عزت و غرور ماست.» اكبر طاهري، سرپرست موقت باشگاه پرسپوليس هم ديروز در يك نشست خبري در اين‌باره گفت: «هواداران خيلي‌ از باشگاه‌هاي بزرگ در تأمين مسائل مالي به آنها كمك مي‌كنند. نگاه ما در اين خصوص نگاه باشگاه‌مدارانه است. در خصوص اين موضوع مصوبه‌اي در باشگاه نداشته‌ايم، بلكه حركتي خودجوش بوده كه خود هواداران انجام داده‌اند تا از اين راه كمك كنند.»
    
***
اعلام شماره حساب براي كمك هواداران واكنش كادر فني پرسپوليس را به همراه داشته و ديروز كريم باقري مربي پرسپوليس در اين باره گفت: «اين مسئله براي باشگاه زشت است و نمي‌‌دانم تصميم‌گيرنده مديرعامل باشگاه است يا كساني كه او را انتخاب كرده‌اند. بايد تصميمي براي پرسپوليس بگيرند كه مايه آبروريزي اين تيم نشود. چرا بايد شماره حساب به هواداران داده شود؟ اگر قرار است شماره حساب بدهيد پس شما در باشگاه پرسپوليس چه‌كار مي‌كنيد؟ تيم را به هواداران بدهيد تا آنها باشگاه را اداره كنند. اگر نمي‌توانند تيم را اداره كنند، بروند و مديران ديگري بيايند.» 
البته اين حركت باشگاه با واكنش تند پيشكسوتان و مربيان پرسپوليس هم روبه‌رو شده است. رضا وطن‌خواه با انتقاد شديد از اقدام اخير مديران اين باشگاه ديروز به خبرگزاري ايسنا گفت: «اعلام شماره حساب و دريافت وجه از مردم به شأن اين باشگاه لطمه مي‌زند. البته اين آقايان كه شأني براي باشگاه باقي نگذاشته‌اند.» حميد جاسميان، بازيكن سابق پرسپوليس هم مي‌گويد به‌رغم ارادتي كه به مسئولان باشگاه پرسپوليس دارد بايد فاتحه باشگاهي را كه از هوادارانش پول مي‌خواهد، خواند.
ارسال نظرات