خبرهای داغ:
مجمع عالی بسیج شهرستان سربیشه با برگزاری دو کارگروه اقتصادی و بانوان برگزار شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۲۳۴
|
۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج خراسان جنوبی، حجت الاسلام راستگو کارشناس مذهبی در مجمع عالی بسیج سپاه سربیشه با اشاره به حدیث امام صادق(ع) که می فرمایند « اسلام بر پنج چیز استوار شده است ؛ نماز ، روزه ، زکات ، حج و ولایت» گفت: در اسلام هیچ چیز به اندازه ولایت مورد توجه قرار نگرفته است و ولایت از این چهار مورد برتر است؛ چون ولایت کلید همه اینها است.

راستگو افزود : ما اگر امروز ادعایی داریم فقط و فقط دلیلش ولایت است و اگر هر فردی در زندگی فردی و یا جامعه از بحث ولایت منحرف شود آن جامعه قطعا منحرف خواهد شد.

در ادامه مباحث کارگروه اقتصادی با مسئولیت آقای ابراهیمی و کارگروه بانوان با مسئولیت خانم گورکانی نیز مطرح شد.

تامین امنیت پایانه مرزی ماهیرود، آسفالت محوطه پایانه ، جلوگیری از قطع آب و برق پایانه، عوامل کارشکن در پایانه شناسایی و با آنها برخورد شود ، بعضی از محصولات مانند سیب زمینی ، گوجه فرنگی ، دلمه ، سنگ و کاشی در پایانه بیشترین فروش را دارند که باید به این محصولات توجه بیشتری شود و بررسی علل عدم رقبت سرمایه گزاران به سرمایه گزاری در شهرستان از جمله مباحثی بود که در کارگروه اقتصادی مطرح شد.

ترویج مشاغل خانگی در راستای اقتصاد مقاومتی

ایجاد و نهادینه نمودن فرهنگ کسب و کار خانگی با برگزاری کارگاههای آموزشی, از طریق رسانه ها ، معرفی الگوهای برتر مشاغل خانگی به منظور تشویق افراد ، ایجاد بازارچه های دائمی جهت فروش تولیدات و صنایع دستی ، بالا بردن کیفیت تولیدات داخلی ، تقویت روحیه خودباوری و خودکفایی با برگزاری دوره های توانمند سازی و مهارت آموزشی ، حمایت و پرداخت تسهیلات به متقاضیان جهت راه اندازی مشاغل خانگی ، کم کردن بروکراسی های اداری جهت دریافت مجوزها و تسهیلات راه اندازی مشاغل خانگی ، شروع تقویت روحیه فرهنگ کار و تولید از مقطع دبستان ، فرهنگ سازی خرید و مصرف کالاهای ایرانی و داخلی از طریق مدارس, دانشگاهها, رسانه ها.

مباحث مطرح شده در کارگروه بانوان نیز به شرح زیر است:

راهکارهای افزایش جمعیت از دید کارگروه زن و خانواده

- تشویق زوج های جوان به طرق مختلف جهت فرزند آوری ، تقویت ایمان و اعتقاد مردم به اینکه روزی رسان خداست (با برگزاری کارگاههای آموزشی با اساتید معتقد و مجرب) ،معرفی الگوهای نمونه و برتر که با داشتن زندگی متوسط و فرزندان زیاد در تربیت آنان موفق بوده اند ، بیمه نمودن فرزندان چهارم به بعد که قبلاً این حمایت نبوده است ، توجه به اشتغال جوانان خود انگیزه ای برای فرزندآوری است ، اختصاص یافتن عائله مندی به فرزندان سوم به بعد ، بهره مندی از سخنان معصومین(ع) و مقام معظم رهبری(مدظله) در خصوص افزایش جمعیت در سربرگ نامه های اداری , تابلو اعلانات ادارات و ... ، امتیاز دادن به خانواده های پرجمعیت به طرق مختلف چون اعطای سبد غذایی و ...، حمایت از مادران به خصوص مادران شاغل در مرخصی و ...، تشویق جوانان به ازدواج با حمایت های مختلف ، چاره اندیشی برای کاهش آمار طلاق با برگزاری کارگاههای آموزشی تحکیم خانواده و ... توسط همه ی نهادهای مرتبط ، در نظر گرفتن تسهیلات و ... برای زوج های نابارور جهت درمان ، هماهنگی جهت حضور پزشک متخصص زنان در بیمارستان سربیشه, با هزینه ویزیت مناسب به جهت بالا بودن هزینه رفت و آمد و سرگردانی در مرکز استان و وجود هزینه های فراوان پزشکی ، تهیه امکانات سونوگرافی جهت کم شدن هزینه رفت و آمد افراد به مرکز استان ، تقویت فرهنگ " فرزند بیشتر, کمک کار و بازوی پدر و مادر " از طریق بولتن , پوستر,کارگاههای آموزشی ، تهیه فیلم های مستند و ... ، بیان اهمیت و ضرورت های افزایش جمعیت و تأثیر آن بر قدرت ملی و آسیب های امنیتی و اقتصادی کاهش جمعیت در جلسات و همایش های مختلف.

طلاق و راهکارهای کاهش آن

- عدم آگاهی زوجین از مسائل همسرداری :

راهکار : اطلاع رسانی و فرهنگ سازی و آموزش دختران از مقطع دبیرستان و برگزاری کارگاههای آموزشی قبل و بعد از دوران عقد توسط ارگانهای مرتبط

- اعتیاد :

راهکار: ایجاد کمپ های ترک اعتیاد در سطح شهرستان جهت درمان معتادان

- رواج سبک زندگی غربی و دور شدن از فرهنگ اصیل اسلامی:

راهکار: برگزاری جلسات در مناسبت های مختلف با موضوع سبک زندگی اسلامی و فرهنگ سازی در خصوص کاهش عشق های خیابانی

- ازدواج های اجباری و عدم شناخت زوجین از همدیگر:

- راهکار: فرهنگ سازی خانواده ها در جهت کنارگذاشتن سنت های غلط و متقاعد نمودن زوجین و خانواده ها جهت انجام مشاوره پیش از ازدواج.

ارسال نظرات
پر بیننده ها