مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با بیان اینکه کتاب "چشمه‌های آسمانی" همزمان با هفته دفاع مقدس در یزد رونمایی می‌شود، گفت: بیش از ۳ هزار برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در یزد اجرا می شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۲۹۹
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: محمد رجبی صبح امروز در نشست هماهنگی ستاد استانی مناسبت‌های دفاع مقدس در استان یزد با بیان اینکه برگزاری بیش از 2 هزار برنامه به مناسبت سوم خرداد، سالروز عملیات بیت‌المقدس در استان نشانه ولایت‌مداری و حق‌شناسی مردم و مسئولان استان یزد است، اظهار داشت: تقارن هفته دفاع مقدس با روز عرفه، عید قربان و ولادت امام موسی کاظم(ع) فرصت مناسبی برای برگزاری مراسم‌های مختلف با هدف تببین دفاع مقدس و انتقال مفهوم آن به شیوه‌های جدید است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد با اشاره به ضرورت توجه ویژه به نقش زنان در دفاع مقدس گفت: متأسفانه تاکنون به صورت کامل و مطلوب، در مورد نقش و جایگاه ارزشمند زنان در جنگ به عنوان نیروهای امدادی و پشتیبانی پرداخته نشده است.

رجبی با اشاره به اهمیت توجه به نقش روحانیت در یگان‌های رزم و خط مقدم جبهه‌ها، افزود: امسال بیش از 3 هزار و 200 برنامه فرهنگی و تبیینی به مناسبت هفته دفاع مقدس در استان یزد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سرعت ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس در دوره جدید و پیش بینی بهره‌برداری نهایی آن تا پایان سال 1395،  تصریح کرد: مرکز اسناد، ساختمان اداری و کتابخانه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان یزد، آبان ماه امسال راه‌اندازی می‌شود.

وی تولید محتوا را از مهمترین رسالت‌های مرکز فرهنگی دفاع مقدس در استان یزد دانست و بیان کرد: جشنواره استانی شعر دفاع مقدس، رونمایی از کتاب‌های "رهبر دارالعباده"، "چشمه‌های آسمانی"، "مأموریت شن‌ها"، "رهایی در هور" و کتاب‌هایی در سنین کودکان و نوجوانان، برگزاری نمایشگاه عکس و آثار به جا مانده از شهدا، ایثارگران و ساخت اثر موسیقیایی دفاع مقدس با همکاری کانون پرورش فکری یزد از جمله برنامه‌های تدوین شده بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد است.

 

ارسال نظرات