رئیس انجمن پایانه‎داران بنادر ایران با بیان این‌که بنادر ما استراتژی خاصی برای توسعه ندارند، گفت:‌ مذاکره با لاینرهای خارجی دلیل رونق بنادر نیست.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۱۲
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا قائم‎مقامی اظهار کرد: با وجود مسائلی مانند واگذاری‎های سرخود، تصمیمات غیرشفاف، عدم برگزاری مزایده‎های شفاف، مذاکرات پشت درهای بسته و ... بنادر ایران به رونق نمی رسند.

وی گفت: اگر شرکت‎های مختلف کشتیرانی با بنادر ایران به مذاکره نشسته‎اند، سندی بر موفقیت و پیشرفت بنادر ما نیست بلکه موفقیت بخش خصوصی و مذاکره‎کنندگان ایرانی را در مذاکرات هسته‎ای نشان می‎دهد که توانسته خارجی‎ها را به ایران بکشاند بنابراین رفت و آمدهای لاینرهای خارجی هیچ نسبتی به مقامات بندری ندارد.

وی با بیان این‌که طرح توسعه بنادر ایران نیز فقط در مرحله سخت افزاری انجام شده است، افزود: به عبارت دیگر راحت‎ترین مرحله که به هیچ دانش تخصصی نیاز ندارد فقط سرمایه و مصالح می‎خواهد که از طریق پول نفت و گران کردن خدمات بندری به دست می‌‏آید بنابراین پیشرفت اسکله، عمق آب، فعال سازی ورود و خروج کالا و احداث موج شکن را نمی‎توان به عنوان طرح توسعه قبول کرد.

وی افزود: هر زمان دانش نرم‎افزاری ما پیشرفت کرد می‎توانیم ادعا کنیم که در مسیر طرح توسعه قدم گذاشته‎ایم.

قائم‎مقامی با اشاره به این‌که بنادر ما استراتژی خاصی برای توسعه ندارند، به مارین تایمز گفت: حتی تعریفی برای نقش بنادر در عصر جدید وجود ندارد، زیرا هنوز به شیوه سنتی اداره می‎شود و با وضع موجود نمی تواند پاسخگوی نیازهای پساتحریم باشد.

ارسال نظرات