نعمتی با بیان اینکه باز بودن قفل موسسات مالی غیرمجاز به نفع اقتصاد کشور نیست،گفت: بانک مرکزی باید موسسات غیرمجاز را فهرست بندی کند و در اختیار قوه قضاییه بگذارد.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۳۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۷
به گزارش خبرگزاری بسیج، بهروزنعمتی درباره فعالیت موسسات مالی غیرمجاز در کشور خاطرنشان کرد: بانک مرکزی باید به طوربدیهی دستور مجوز فعالیت موسسات مالی را صادر کند واین در حالی است که بانک مرکزی ابزار اجرایی برای برخورد مستقیم  را دراختیار ندارد .

 نماینده مردم اسد آباد درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موسسات مالی که بانک مرکزی به رسمیت نمی شناسند فعالیتشان غیرقانونی است،خاطرنشان کرد:بانک مرکزی باید با بررسی همه جانبه موسسات غیرمجاز را برای رسیدگی  به قوه قضاییه معرفی کند.

نعمتی یادآورشد: قوه مجریه با همکاری قوه قضاییه باید پس از اعلام  اسامی موسسات مالی غیرمجاز با رویکرد قاطعانه وارد عمل  شود و برای جلوگیری  از قانون گریزی قفل محکمی برسر در این گونه موسسات بزند.

وی ادامه داد: هر برخوردی با موسسات غیرمجاز نیازمند حکم قضایی است؛بنابراین پس از ارجاع موسسات مالی غیرمجاز  توسط  بانک مرکزی  و با توجه به روحیه عدالت محوری که از قوه قضاییه سراغ داریم امیدواریم ورود بسیار قاطعی دراین عرصه داشته باشیم.

 

عرضه و تقاضا میزان سود درکشور را مشخص کنند

 نعمتی  افزود: برخی از افراد با لابی‌ متاسفانه موسسات مالی غیرمجاز را تشکیل دادند به  همین علت باید قوای کشور همگام با هم  در راستای مبارزه با این پدیده شوم حرکت کنند.

وی یادآورشد: اقتصاد ما بیمار است؛زیرا نرخ سود را نباید دولت برای  بانک ها مشخص کند و ازهمین رو  باید برمبنای فضای و کسب و کار؛عرضه و تقاضا میزان سود درکشور را مشخص کنند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن  مجلس،یاد آورشد:اگر قرار است مشکلات  اقتصادی کشورمان  حل شود باید به طریق بنیادی این مهم عملیاتی شود و ازهمین رو ما اقتصاد بیماری داریم که حتی با بازشدن قفل تحریم ها هم با این شرایط نمی توانیم از فرصت‌های اقتصادی  استفاده کنیم.
ارسال نظرات