معاون اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی کشور خبر داد

فعالیت یک‌هزار و 400 تعاونی تولید روستایی در کشور

معاون اتحادیه مرکزی شرکت‌های تعاونی تولید روستایی کشور از فعالیت یک‌هزار و 400 تعاونی تولید روستایی در کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۴۶
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳


به گزارش خبرگزاری بسیج، از کبودراهنگ، محمدعلی مصطفی‌لو ظهر امروز در همایش بزرگ تولیدکنندگان بذر گندم در شهرستان کبودراهنگ اظهار کرد: در حال حاضر تعداد شرکت‌های تعاونی تولید روستایی فعال در کشور یک‌هزار و 400 مورد است.

وی با بیان اینکه صد در صد اعتبارات موجود در این شرکت‌ها به صورت خصوصی و غیردولتی است، اضافه کرد: هدف تعاونی‎های تولید در بحث بذر مادر و ارائه آن به کشاورزان در درجه اول افزایش بهره‌وری و در مرحله بعد جلب رضایت کشاورزان با بالا بردن راندمان تولید است.

مدیرعامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولید استان همدان نیز با بیان اینکه 73 تعاونی تولید روستایی در سطح استان همدان فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: از این میان 11 تعاونی تولید در شهرستان کبودراهنگ فعال است.

رضا خزایی با بیان اینکه بیش از 350 هزار هکتار از اراضی سطح زیرکشت استان زیرپوشش تعاونی‌های تولید است، افزود: با برگزاری همایش تولیدکنندگان بذر گندم به دنبال افزایش فعالیت‌های ترویجی و بهره‌وری در بخش کشاورزی هستیم.

وی با اشاره به اینکه قسمت عمده تولید گندم استان در شهرستان کبودراهنگ است، گفت: با توجه به اهمیت و نقش بذر در افزایش بهره‌وری در راندمان تولید برآنیم تا تلاش خود را در ارائه بذر مطلوب به حد اعلی برسانیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار