خبرهای داغ:
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

دولت یازدهم اقتصاد را پیش بینی پذیر کرد/سیاست ما پوپولیستی نیست

وزیر تعاون، کار ورفاه اجتماعی با بیان اینکه سیاست دولت یازدهم پوپولیستی نیست بر پرهیز از اقدامات رضایت بخش در کوتاه مدت و چالش برانگیز در بلند مدت تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۶۳۳۸۸
|
۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمانشاه، علی ربیعی عصر سه شنبه در جلسه شورای اداری استان گفت: تا کنون حدود ۷ هزار ساعت از عمر دولت سپری و حدود 7 هزار  ساعت دیگر نیز در بهترین حالت باقی مانده است و باید دستگاه های اجرایی سعی کنند با همتی مضاعف، حدقل چند برنامه را تدوین کرده و جلو ببرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه در کشور ما تا حدی کارها کند پیش می رود گفت: باید سرعت بیشتری به کارها داده شده و از منابع و فرصت های سرمایه گذاری به نحو احسن بهره گرفت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه مقداری کندی در کارهای کارشناسی ایرادی ندارد گفت: البته این کند بودن نیز با توجه به استانداردهای زمانی لازم برای انجام کارها قابل قبول است و در غیراین صورت باید کارها با سرعت بیشتری پیش رود.

وی تاکید کرد: برای تسریع در انجام امور و یک حرکت رو به جلو باید به ایده های خلاقانه کارکنانمان توجه کنیم، چرا که این ایده های خلاقانه بوده که دنیا را نجات داده است.

سیاست دولت پوپولیستانه نیست

ربیعی با بیان اینکه سیاست دولت تدبیر و امید رفتارهای پوپولیستانه نیست، بر پرهیز از اقداماتی که رضایت کوتاه مدت مردم را به همراه داشته و در بلند مدت کشور را دچار چالش می کند تاکید کرد.

وی یارانه را یکی از مصداق های چنین رفتاری دانست و گفت: هم اکنون با حقوق و مزایا، حداقل دستمزد در کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است و آیا این برای مردم بهتر است یا یارانه ماهی ۲۰۰ هزار تومان که کرامت آنها را نیز دستکاری می کند.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  گفت: ما متعهد شده ایم و باید با نهادهای اجتماعی کار کنیم و خودمان را خادم مردم دانسته و نباید جای خادم و مخدوم عوض شود.

وی، بر افزایش سرمایه اجتماعی دولت روحانی که همان اعتماد است، تاکید کرد و گفت: این اعتماد با انجام برخی اقدامات خوب و انجام ندادن برخی اقدامات ناشایست به دست می آید.

مبارزه با فساد بدون سر و صدا و آبروریزی سیاست دولت است

ربیعی با بیان اینکه بنا به آمار سازی نداریم بر مبارزه با فساد تاکید کرد و آن را استراتژی اصلی دولت دانست و گفت: مبارزه با فساد رویکرد اصلی دولت، منتها نه با سر و صدا و آبروریزی است.

وی بر تقویت سلامت اداری با انجام یک کار ساختاری و اصلاح ساختاری تاکید کرد.

دولت حق کار غیرکارشناسی و هدررفت منابع را ندارد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بار دیگر بر انجام کار کارشناسی تاکید کرد و گفت: دولت غیرکار کارشناسی حق ندارد کاری کند و در  اقدامات خود نیز حق هدررفت حتی یک ریال از منابع کشور را ندارد.

وی  از بهبود نرخ مشارکت در کشور خبرداد و گفت: دولت برای بهبود وضعیت کشور از روز اول در سه جهت برنامه ریزی خود را تنظیم کرد و طی آن سه سیاست اقتصادی، رفاهی و خارجی را دنبال کرد.

ربیعی اجرای سیاست خارجی و توافق به دست آمدن در نتیجه اجرای  آن را فقط یک موفقیت رفع تهدید یا یک موفقیت سیاسی ندانست و تصریح کرد: وجه مهم این اتفاق این بود که ژئوپولوتیک فرهنگی و سیاسی ما را بیشتر باز کرد و توانستیم پرستیژ کشور را افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه، این توافق آثار زیادی بر اقتصاد نداشت گفت: اما می توان از آثار مثبت این فرصت در اقتصاد استفاده کرد.

ایجاد پنجره سرمایه گذاری خارجی در کرمانشاه

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با بیان اینکه این فضای بین الملل می تواند در استان کرمانشاه هم موثر باشد بر تشکیل یک پنجره واحد سرمایه گذاری خارجی در استان تاکید کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون در کشور به کمبود سرمایه گرفتاریم و یک درصد رشد هم بین ۱۲۰ تا ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پول می خواهد و از سوی نیز یک درصد رشد برابر با ایجاد ۱۰۰ هزار شغل است که همه اینها ضرورت جذب سرمایه گذاری خارجی را می رساند.

ربیعی یادآور شد: ما به رشد ۸ درصدی در کشور نیاز داریم و باید برای رسیدن به آن سرمایه گذاری خارجی جذب کنیم.

ضرورت رسیدن به رشد ۸ درصدی اقتصادی

وی افزود: هم اکنون اندازه کیک اقتصادی ایران کوچک شده و ۵۶ درصد رشد کم داریم، بنابراین باید به جذب سرمایه گذار خارجی مبادرت کرده و به رشد ۸ درصدی مورد نظر دست یابیم چرا که با درصد رشد کنونی نمی توان به نیازهای مردم پاسخ شایسته داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به دیدار دولتی ها با مقام معظم رهبری گفت: با وجود کاهش تورم و رساندن آن به ۱۵ درصد ایشان راضی نبوده و اعتقادداشتند که باید به تک رقمی برسد و با روند کنونی تاپایان سال این رقم به حداکثر ۱۳ درصد خواهد رسید  اما بنای ما رساندن آن به تک رقمی است.

وی از بهبود وضعیت ایران در شاخص فضای کسب و کار خبرداد و گفت: در این شاخص از جایگاه ۱۵۲ امین کشو ربه ۱۳۰ امین کشور رسیده ایم و رشد اقتصادیمان نیز از ۱ و ۲ دهم درصد در سال ۹۲ به بیش از ۳ درصد در سال ۹۳ رسیده است.

ربیعی اشاره ای نیز به وضعیت بیکاری و بهبود آن از سال ۹۲ تا کنون داشت و گفت: علی رغم کاهش حدود ۳ درصدی بیکاری کشور دراین مدت هنوز هم تعداد زیاید تحصیلکرده بیکار وجود دارد اما ما با شرایط سخت موجود این جهش سه درصدی را داشتیم و اعتقادم این است که در دوسال باقیمانده دولت باید یادگاری ای از روند روبه رشد در شاخص هایی چون اقتصاد، اشتغال و...بگذاریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش دیگر به سیاست های رفاهی دولت نیز اشاره ای داشت و آن را یک سیاست منسجم، روشن و هدفمند دانست و گفت: با اجرای این سیاست هم اکنون بیش از ۱۰ میلیون نفر از فقرای شهرها و اغلب حاشیه شهرها را به لیست بیمه شدگان اضافه کردیم.

وی افزود: از دیگر سیاست های رفاهی دولت تامین غذای ۱۰ میلیون نفر است که دچار سوتغذیه شده و سفره های آنها تهی بود که آنها را هدف قرار دادیم.

ربیعی به سیاست رفاهی دولت در باسواد کردن کودکان محروم از تحصیل نیز اشاره کرد و از محصل کردن ۱۷۵ هزار کودک بازمانده از تحصیل خبرداد.

توانمندسازی هدف اصلی سیاست رفاهی دولت است

وی توانمندسازی را هدف اصلی سیاست های رفاهی دولت دانست و گفت: گفت: طی این سیاست ۱۰ درصد اعتبارات در نظر گرفته شده برای توسعه روستاها به بحث توانمندسازی آنان در حوزه های مهارتی تخصیص می یابد که نیاز است برای این منظور رسته هایی در روستاها شناسایی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی،  از سرمایه گذاری دولت در بخش رفاهی در موضوعاتی چون فقرغذایی، فقر درمانی، فقر تحصیبلی و فقر مسکن خبرداد.

وی با اشاره ای به تعداد افراد بیکار در استان کرمانشاه که حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند گفت: هم اکنون نرخ مشارکت در استان نیز ۳۹ و ۶ دهم درصد است و بیشترین ظرفیت در بخش خدمات و پس از ان کشاورزی و صنعت برای ایجاد اشتغال وجود دارد.

ربیعی از وجود  دو مسیر در دولت برای رفع بیکاری خبرداد و سرمایه گذاری، رشد، تولید و ایجاد اشتغال را یکی از مسیرها دانست و گفت: باید این موضوعات در سند آمایش استان دیده شده تا به رشد مورد نظر با ایجاد اشتغال دست یابیم.

وی شناخت ظرفیت ها را از واحدهای کوچک به بالا راه درست برای توسعه دانست و گفت: ابتدا باید از محله گرایی شروع کرده و کانون های کار را در آنجا شناسایی و توسعه دهیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، یکی از مشکلات استان کرمانشاه را کمبود مهارت دانست و گفت: فنی و حرفه ای استان باید رشته های شغلی لازم را در استان بشناسد و آنها را تجهیز کند.

وی یکی از اقدامات دولت یازدهم را پیش بینی پذیر کردن اقتصاد دانست.

راه اندازی کاغذ بیستون در کرمانشاه

ربیعی از راه اندازی کارخانه کاغذ بیستون با ۹۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغال ستقیم ۱۷۰ نفر در استان خبرداد  و گفت: اگر در استان پروژه های خوبی تعریف شود ما از آنها حمایت می کنیم.

وی تاکید کرد: ما مسئولیم و باید از عقب ماندکی ها شرم داشته و خجالت بکشیم از اینکه نمی توانیم وضع مردم را بهبود دهیم و البته باید این ذهنیت ایجاد شود که ما جمع شده ایم که وضع مردم را بهبود دهیم و در این مسیر نیز تلاش کنیم.

ایجاد اشتغال در حوزه فناوری اطلاعات

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تاکید کرد: باید کانون های توسعه در استان کرمانشاه شکل گیرد و این نیازمند جذب سرمایه گذاران، خصوصا کرمانشاهیان پولدار از کشور، جذب نخبگان و در مجموع ایجاد کانون های کارآفرینی نخبه در استان است.

وی یکی از ظرفیت های ایجاد شغل در استان کرمانشاه را حوزه اطلاعات و فناوری داسنت و گفت: در حوزه قرار است ۱۰۰ هزار شغل در کشور ایجاد شود که می تواند بخشی از آن سهم استان کرمانشاه باشد.

ربیعی در پایان تاکید کرد: اگر استان کرمانشاه می خواهد تکان بخورد باید کانون تفکر و تعقل در آن شکل گرفته و روح تعاون برای بهبود اوضاع مردم ایجاد شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار