بر اساس تحقیقات کمیته جست‌‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح هویت شهید «محمدحسین مختاری حسن‌آبادی» فرزند محمد علی متولد یکم اردیبهشت ۱۳۳۶ در یزد که در سال ۶۱ در عملیات رمضان در شلمچه مفقود شده شناسایی شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۴۴۳
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۹
فرهاد شاه‌محمدی مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی، امروز سه‌شنبه 10 شهریور در نشست هماهنگی استقبال از خانواده شهید محمد حسین مختاری حسن‌آبادی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد گفت: بر اساس آزمایش DNA هویت یکی از شهدای گمنام یادمان قطعه اصحاب‌الشهدای آرامستان اراک شناسائی شد.

وی با اشاره به هویت و مشخصات این شهید والا مقام بیان کرد: بر اساس تحقیقات کمیته جست‌‌وجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح هویت شهید محمد حسین مختاری حسن‌آبادی فرزند محمد علی متولد یکم اردیبهشت 1336 در یزد که در سال 61 در عملیات رمضان در شلمچه مفقود شده شناسایی شد.

شاه‌محمدی اظهار کرد: این شهید والا مقام 25 ساله و روحانی بوده که در سال84  پیکر پاکش به همراه چهار تن دیگر از شهدای گمنام در آرامستان اراک به خاک سپرده شده است.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به مراسم استقبال از خانواده این شهید والامقام ادامه داد: پدر شهید محمد حسین مختاری حسن‌آبادی در قید حیات نیست و مراسم استقبال از مادر و فرزند شهید با حضور مردم ولایتمدار و شهید پرور استان و مسئولان در آرامستان اراک برگزار خواهد شد.

وی افزود: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده خانواده این شهید گرانقدر روز پنج شنبه 12 شهریور ماه به اراک سفر خواهند کرد و پس از مراسم استقبال توسط مسئولان استان برسر مزار شهید حضور خواهند یافت.

شاه‌محمدی با اشاره به قطعی نبودن زمان استقبال از خانواده شهید مختاری حسن‌آبادی اضافه کرد: احتمال تغییر زمان استقبال از مادر و فرزند شهید وجود دارد که زمان قطعی متعاقباً اعلام خواهد شد.

مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان با اشاره به ماندن یا جابجایی پیکر شهید گفت: ماندن یاجابه جا کردن پیکر مطهر این شهید والامقام به نظر و تصمیم خانواده ایشان بستگی دارد.

ارسال نظرات