فرمانده سپاه ناحیه اراک اظهار کرد: ارکان فعال مسجد باید پی‌گیر مشکلات عمرانی، مذهبی و اجتماعی ساکنین محل باشند، حضور فعال مساجد محل، بسیاری از مشکلات را بدون مراجعه به مراجع قانونی حل می‌کند و زمینه مشارکت فعال مردم را در ایجاد محله‌های امن و سالم فراهم می‌آورد.
کد خبر: ۸۵۶۳۴۴۵
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
محمدرضا رضایی، فرمانده سپاه ناحیه اراک شامگاه گذشته، 9 شهریور در همایش هم‌اندیشی هیئت امنای مساجد با فرماندهان پایگاه‌ها، امامان جماعت و مسئولان کانون فرهنگی-هنری مستقر در مساجد که در امامزاده عبدالله(ع) اراک برگزار شد، گفت: مسئولان کانون‌های فرهنگی، هیئت امنا، ائمه جماعات و فرماندهان پایگاه‌های بسیج مساجد باید با برنامه‌ریزی کاربردی و کارشناسی زمینه جذب و استمرار حضور جوانان در مساجد و دیگر اماکن مذهبی را فراهم کنند.

جنگ نرم دشمن مسئولیت متولیان مسجد را دوچندان می‌کند

وی ارکان چهارگانه مساجد را هیئت امنا، فرماندهان، امامان جماعت و مسئولان کانون فرهنگی-هنری عنوان کرد و ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب با هجمه‌های فرهنگی برنامه‌ریزی شده مبانی اعتقادی قشر نوجوان و جوان را هدف گرفته‌اند که توجه به این امر مسئولیت مسئولان امر و عوامل فعال در مساجد را خطیر‌تر می‌کند.

ملاک انتخاب پایگاه‌های برتر حضور نمازگزاران است

این مقام مسئول اضافه کرد: اعضای هیئت امناء و ائمه جماعات با محور قرار دادن نوجوانان و جوانان و استفاده از بیانات شیوا و تأثیرگذار در جذب هرچه بیشتر این قشر از جامعه به مساجد تلاش کنند، برنامه‌های اجرایی باید به گونه‌ای باشد که هر روز بر تعداد نمازگزاران افزوده شود، طبق تحقیقات انجام شده پایگاهی فعال است که تعداد نمازگزاران در آن بیشتر باشد؛ بنابراین در انتخاب پایگاه‌های مقاومت بسیج این مهم همواره مدنظر است.

متولیان مسجد رابط مردم با مسئولان نظامند

به گفته  وی وجود مساجد به عنوان سنگرهای دین اسلام در کشور باعث شده تا بسیاری از توطئه‌ها و هجمه‌های فرهنگی دشمنان خنثی شود، مساجد زمینه‌ساز ایجاد همدلی و همزبانی هرچه بهتر بین ملت و مسئولان است که ارکان فعال در این اماکن مقدس می‌توانند از یک سو مشکلات مردم را به گوش مسئولان رسانده و از سوی دیگر برنامه‌های دولت را به عموم مردم تفهیم کنند.

این مقام مسئول در پایان توصیه کرد: ارکان فعال مسجد باید پی‌گیر مشکلات عمرانی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی ساکنین محل باشند؛ زیرا حضور فعال مسجد محل، بسیاری از مشکلات  را بدون مراجعه به مراجع قانونی حل می‌کند و زمینه مشارکت فعال مردم را در ایجاد محله‌های امن و سالم فراهم می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام رودبارانی، امام جماعت مسجد امام رضا(ع) اراک نیز در این همایش به نمایندگی از دیگر ائمه جماعت به طرح مشکلات مساجد پرداخت و گفت: مساجد در مناطق محروم از نظر اقتصادی در مضیقه هستند که برای حل مشکلات اقتصادی این اماکن باید تدابیری اتخاذ کرد و ساکنان نیز از نظر مالی تمکن ندارند و نمی‌توانند کمکی به مساجد کنند.

مدیریت مسجد نیازمند تجربه پیشکسوت و نیروی جوانی است

وی سلیقگی عمل کردن در مدیریت مسجد را آفتی برای دوری نوجوانان و جوانان از مساجد برشمرد و گفت: امامان جماعت حاضر در مساجد باید با مدیریتی درست نوجوانان و جوانان را در کنار یکدیگر در قالب تشکیل شورای فرهنگی در مساجد تلفیق کند.

حجت‌الاسلام رودبارانی در پایان، تصریح کرد: مسجد به نیروی پیشکسوتان و نیروی جوانان نیاز دارد؛ چراکه پیشکسوتان از تجربه قابل قبولی برخوردارند و جوانان از نیروی جوانی، بنابراین کنار هم بودن این دو امر مهم می‌تواند به پویایی هرچه بیشتر مساجد کمک کند.

یادآور می‌شود؛ بیش از 300 مسجد در نقاط مختلف شهرستان اراک وجود دارد که در همه آنها نمازهای جماعت در تمامی اوقات شرعی اقامه می‌شود.

ارسال نظرات