خبرهای داغ:
در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی به دانشگاه آزاد برای تکمیل ارتقای ظرفیت هیئت‌علمی و کیفی خود و انطباق با استانداردهای آموزش عالی تا شهریور سال آینده فرصت داده شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۴۵۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

به گزارش بسیج، محمدرضا مخبردزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به جلسه شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی، به موضوع پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکتری توسط دانشگاه آزاد، اظهار داشت: بررسی موضوع پذیرش دانشجوی کارشناسی‌ارشد و دکتری توسط دانشگاه آزاد در سال قبل مورد اشکال وزارتین علوم و بهداشت بود. بر این اساس کارگروهی با حضور وزاری ذیربط، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، رئیس دانشگاه آزاد و برخی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی این موضوع را بررسی کرده بود.

وی افزود: براساس تصمیم کارگروه مذکور توافق شده بود که رشته محل‌ها براساس معیارها و استانداردهای وزارت علوم و بهداشت مورد ارزیابی قرار گیرند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی گزارش وزرای علوم و بهداشت ارائه شد که براساس آن دانشگاه آزاد انصافا تلاش داشته که در مسیر استانداردهای وزارت علوم و بهداشت حرکت کند گر چه هنوز به لحاظ انطباق نتوانسته به نقطه مورد قبول برسد.

رئیس ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی افزود: در زمینه آموزش پزشکی با توجه به گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره رعایت استانداردها، دانشگاه آزاد توافق کرد که ظرفیت پذیرش پزشکی این دانشگاه از 27000 نفر به 9000 نفر کاهش پیدا کند.

مخبردزفولی تصریح کرد: در بخش وزارت علوم نیز پیشرفت‌های قابل توجهی حاصل شده که مواردی که منطبق با استانداردها بوده، وزارت علوم مجوزهای لازم را صادر کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در دیگر موارد که معیارهای مطابق با ضوابط آموزش عالی حاصل نشده، قرار شد به دانشگاه آزاد برای تکمیل ارتقای ظرفیت هیئت‌علمی و کیفی خود و انطباق با استانداردهای آموزش عالی تا شهریور سال آینده فرصت داده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها