رئیس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید با دولت باشد، گفت: اقدامات قوه مجریه نشان می‌دهد که دولت به موضوع اقتصاد مقاومتی ورود کرده است.
کد خبر: ۸۵۶۳۴۶۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید قاسمی در خصوص فرمایشات مقام معظم رهبری در بین دولتمردان و تأکید ایشان درباره تشکیل ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: تعیین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز از مدت ها قبل مطرح بود.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اولیه ای که در صحن مجمع تشخیص مصلحت نظام مطرح شد این بود که ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی فرا قوه ای باشد، تصریح کرد: در بحث های بعدی مجمع تشخیص مصلحت نظام، فراقوه ای بودن فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی منتفی شد.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: بعد از آن این موضوع مطرح شد که قوه مجریه فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی را برعهده داشته باشد و به همین خاطر در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی اشاره شده که "دولت موظف است سیاست های اقتصاد مقاومتی را به نتیجه برساند".

قاسمی گفت: طبق سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی، قاعدتاً باید فرماندهی ستاد اقتصاد مقاومتی در قوه مجریه تشکیل شود.

وی در پاسخ به این پرسش که بنابراین با توجه به اینکه هم اکنون مسئولیت اجرا و رصد اقتصاد مقاومتی در دولت برعهده سازمان مدیریت است، می توان گفت که فرماندهی نیز باید در این سازمان شکل گیرد؟ گفت: خیر؛ وقتی از فرماندهی صحبت می کنیم به این معناست که باید ستاد فرماندهی تشکیل شود.

رئیس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید براینکه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی باید در دولت تشکیل شود درباره عملکرد دستگاه های دولتی در راستای سیاست های ابلاغی در این حوزه، افزود: اقدامات دولت در حوزه اقتصاد مقاومتی نشان می دهد که تا کنون ورود به اقتصاد مقاومتی بوده است. بعنوان نمونه کاهش تورم یکی از دستاوردهای مهم دولت در این بخش بوده است.

وی درباره اقدامات مجمع تشخیص مصلحت نظام برای تدوین شاخص های ارزیابی اقتصاد مقاومتی گفت: هنوز به آن شکل شاخص ها تعریف نشده است.

ارسال نظرات