خبرهای داغ:
حجت الاسلام معبودی اظهار داشت: پایداری امری زیبا و مورد تایید عقل و شرع می باشد ولی گاهی انسان دچار اشتباه شده و به جای انعطاف، سختی به خرج می دهد و به تعصب های باطل و زشت می رسد.
کد خبر: ۸۵۶۳۵۳۸
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷

 

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین، حجت الاسلام علی معبودی مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در کتاب راه نجات خود در موضوع استقامت با بیان اینکه استقامت از ویژگی های انبیا الهی است اظهار کرد: استقامت یعنی نیرویی که انسان را از درون کمک می کند تا او در برابر مشکلات پایداری داشته باشد و به آسانی صبر و تحمل را ازدست ندهد.

 

وی ادامه داد: نیروی پایداری و استقامت را از کلام الهی، سخن، قول، عمل پیامبران و ائمه (ع) وعقل بشری باید بدست آورد زیرا تاکید فراوان بر استقامت دارند.

این مقام مسئول مهمترین راه استقامت را تقوای الهی دانست و اضافه کرد: توانی که انسان را در مقابل حوادث، مثل کوه حفظ می نماید و با هر مانع و مشکلی اجازه نمی دهد که ادمی صحنه را خالی کند تقوای الهی می باشد.

حجت الاسلام  معبودی تصریح کرد: کسانی که تحت سرپرستی ولایت خدایی قرار می گیرند، اینها لباس استقامت را برتن دارند  و از هیچ حادثه ای ترسی بر دل راه نمی دهند و با دلی محکم و ایمانی مستحکم در عرصه های گوناگون پایداری می نمایند.

 

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) استقامت در هدایت را امری ضروری دانست و ادامه داد: کسی که صراط مستقیم را با جسم و جانش یافته و در مسیر هدایت، روشنایی و نور حرکت و ایستادگی می کند، ذره ایی از راهش منحرف نمی شود.

 

 وی بیان کرد: پایداری امری زیبا و مورد تایید عقل و شرع می باشد ولی گاهی انسان دچار اشتباه شده و به جای انعطاف، سختی به خرج می دهد و به  تعصب های باطل و زشت می رسد که تقلید کور کورانه از آبا و اجداد، ایستادگی دربرابر فرمان الهی، ایستادگی در ارتکاب ظلم وستم و ایستادگی در جهل و نادانی  منشا آن می باشد.

 

حجت الاسلام معبودی در پایان گفت: با توجه به آموزه های دینی وتجربه بشری، استقامت امری عقل پسند است ولی در جایی که برای انسان نتیجه ایی داشته باشد و به تعبیری انسان را در مسیر بالندگی و تکامل قرار دهد.

 

1007/ت30/ب

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها