اردوی های جهادی استان کردستان با اعزام 210 دانشجوی بسیجی و جهادگر کردستانی به روستاهای محروم شهرستان بیجار آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۳۴
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، فصل تابستان به عنوان فصل فراغت از تحصیل برای دانشجویان است به نحوی که بسیاری از آنها، برای مسافرت یا کلاس های مختلف برنامه ریزی می کنند تا یک تابستان به یاد ماندنی را برای خود رقم بزنند اما در این بین عده ای هم هستند که دل به یک حرکت معنوی داده و در سایه سار گره گشایی از مشکلات محرومان، «اردوی جهادی» را در برنامه تابستانه خود قرار می دهند تا با این حرکت خداپسندانه، نور امید را در دل چشم انتظار مردم مناطق محروم زنده کنند.

اگر چه سالیانی است که جنگ پایان یافته است اما جهاد همچنان باقی است و جوانانی چه بسا بیشتر از قهرمانان عرصه دفاع مقدس، اکنون حاملان بیرقی شده اند که نشان زیبای «جهاد» بر آن نقش بسته استتا تحفه لبخند را برای کودکان, پیرمردان و پیر زنان روستانشینی ببرند کهروزگار بر تارکشان مهر محرومیت نگاشته است.

10 شهریور حدود 210 دانشجوی بسیجی استان کردستان راهی روستاهای محروم بخش خسروآباد بیجار شدند.

از دانشگاه های مرکز سنندج حدود 170 دانشجو عازم روستاهای محروم بیجار شدند و فردا نیز دانشجویان شهرستان دیواندره و بیجار به این گروه های جهادی می پیوندند.

علاوه بر این تعداد دانشجو حدود 350 دانشجوی سقزی, مریوانی و قروه ای هر کدام به روستاهای محروم شهرستان خود اعزام شده اند.

گروه های جهادی استان کردستان قرار است در عرصه های عمرانی, کشاورزی, دامپروری, پزشکی, آموزشی و فرهنگی در روستاهای محروم فعالیت کنند.


این دانشجویان پای به نقاط
محرومی می گذارند تا رضایت خداوند را در میان رضای محرومین بجویند و مشق بندگی را تمرین کنند.

در چند سال اخیر دانشجویان تمام دانشگاه های استان کردستان به مثابه دانشجویان سایر مراکز آموزش عالی, کمر همت را بسته و با رفتن به مناطق دورافتاده و محروم استان در این عمل خداپسندانه سهیم شده اند.


دیروز جوانان پشت سنگر با توپ و خمپاره جواب دشمن بعثی تا دندان مسلح را شکست می‌دادند و امروز دانشجویان وجوانان جانانه و با دلی عاشق, وقت فراغت خود را در دل مناطق محروم استان سپری کرده و هنر اصیلی را از روحیه ایثار به نمایش می‌گذارند.

بسیج دانشجویی استان کردستان امروز با بکار‌گیری جوانان مشتاق, کوله‌ای پر از مهر را روانه نقاط محروم استان کرده و دست پر عطوفت انقلاب اسلامی را با عزم پر برکت بسیجیان بر کودکان، زنان، مردان و جوانان روستایی و محروم نوازش می‌دهد.

عرصه‌هایی که امروز با دستان باغیرت جوان ایرانی در دورترین نقطه این میهن عزیز آباد و تحویل روستائیان شده نمادهایی از شجاعت و صحنه‌هایی از آرمان‌گرایی و عشق به ایران پاک و سراسر اسلامی است.

ارسال نظرات