خاطرات اسارت غلامعباس محمدحسنی با قلم حسین یحیوی نگاشته شده و از سوی انتشارات روایت فتح در قالب دوره «درهای بسته» منتشر می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۴۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، حسین یحیوی نویسنده دفاع مقدس از نگارش کتاب خاطرات آزاده «غلامعباس محمد حسنی» برای انتشار در مجموعه «درهای بسته» خبر داد و گفت: تحقیق و مصاحبه این کتاب را موسسه روایت انجام داده بود که حجم قابل توجهی شده بود.  مصاحبه‌ها از نظر محتوا کافی بود و مسائل جزئی نیز در آن‌ها آمده بود. از همین رو نیازی برای انجام مصاحبه مجدد توسط خودم نبود.

وی افزود: من پیش از این نیز کتابی در مورد یکی دیگر از اسراء انجام داده بودم که با شخصیت این کتاب اخیر هم دوره بوده ولی خاطرات آقای محمدحسنی از یک زاویه دید متفاوت روایت شده است.

یحیوی به شخصیت محمدحسنی نیز اشاره کرد و گفت: این آزاده در سن نوجوانی و ابتدای جوانی یعنی 19 سالگی اسیر شده‌اند و با توجه به طبع جوانی سعی می‌کرده با عراقی‌ها درگیر شود و کتک‌کاری راه بیاندازد تا به هر شکلی با عراقی‌ها مخالفت کند، اما کم کم و پس از دیدن آقای ابوترابی با راهنمایی ایشان راه و رسم زندگی در اسارت را از ایشان یاد می‌گیرد تا بتوانند در کنار این زندگی خود را رشد دهند. از نتیجه این هم‌نشینی با مرحوم ابوترابی موجب می‌شود که قرآن را حفظ کنند و چند زبان را بیاموزند.

او در بخش دیگری از سخنانش به صداقت راوی اشاره کرد و گفت: آقای محمدحسنی در بازگو کردن خاطرات خود دارای صداقت مثال زدنی است که شاید برخی حاضر نباشند از گذشته خود با این صداقت سخن بگویند، ولی او از خیرهایی که به دیگران رسانده و احیانا اشتباهاتی که انجام داده و موجب درد سر شده را بازگو کرده و صادقانه آن دوره را نقل کرده است. این نوع نگاه برای جامعه امروز نیاز است.

این نویسنده در پایان گفت: این کتاب حدود 100 صفحه شد که در مجموعه «درهای بسته» انتشارات روایت فتح منتشر خواهد شد. البته تا هفته دفاع مقدس این کتاب آماده نخواهد شد ولی امید است خوانندگان آن را در نمایشگاه بعدی ببیند.

ارسال نظرات