معاون سازمان نهضت سوادآموزی کشور/

طرح حلقه‌های کتابخوانی در کشور اجرا می‌شود

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور از ابلاغ سه طرح آزمایشی در سال ۹۴ فعالیت مراکز یادگیری محلی و حلقه‌های کتابخوانی و طرح خواندن باخانواده خبر داد.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۹۷
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، محمد مهدی‌زاده، در جلسه بررسی اجرای طرح‌های سوادآموزی در اردبیل اظهار داشت: سواد‌آموزی در استان اردبیل در جریان سال‌های 93 و 94 حرکت جهشی پیدا کرده و رشد 52 درصدی را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ها در حوزه سوادآموزی و تحت پوشش قرار دادن افراد بیسواد در سطح استان اردبیل در جریان ارزیابی سال 93 در بین استان‌های کشور درجایگاه خوبی قرار داشته که امیدواریم با اقداماتی که در استان انجام گرفته است بتواند جایگاه خود را در سال 94 نیز حفظ کند.

مهدی‌زاده گفت: وجود ارتباط صمیمانه بین سوادآموزی و مسئولان استانی و شهرستانی نمایانگر همدلی و همزبانی و توجه ویژه و احساس مسئولیت مسئولان است که این نقطه عطف و مثبت برای سوادآموزی استان خواهد بود.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور بیان کرد: متاسفانه حدود 600 هزار اولیای بیسواد دانش‌آموزان در سطح کشور وجود داشته که از این آمار حدود 25 هزار نفز از اولیای بیسواد زیر50 سال قرار داشته که سوادآموزی به این افراد در اولویت برنامه‌ها قرار دارد.

وی افزود: به جهت اهمیت موضوع باید اولیای بیسواد زیر 50 سال دانش‌آموزان از سال آینده باسواد شوند که در این زمینه تلاش می‌کنیم با اجرای طرح‌ها تشویقی سوادآموزی زمینه ترغیب آنها به سمت باسواد شدن فراهم آمده و این امر گامی در راستای ریشه‌کنی بیسوادی در کشور باشد.

مهدی‌زاده اظهار کرد: در جریان سال‌های 93 و 94 در استان اردبیل با مشارکت آموزش و پرورش و معاونت سوادآموزی استان در زمینه شناسایی و جذب اولیای بیسواد دانش‌آموزان اقداما موثری انجام شده که باید این اقدامات و حرکت‌ها تداوم و استمرار یابد.

معاون امور آموزشی سازمان نهضت سوادآموزی کشور از ابلاغ سه طرح آزمایشی در سال 94 فعالیت مراکز یادگیری محلی و حلقه‌های کتابخوانی و طرح خواندن باخانواده خبر داد و گفت: موفقیت این سه طرح در سایه همکاری و مشارکت دست‌اندرکاران در این اتفاق خواهد افتاد.

ارسال نظرات