مدیرعامل شرکت برق اردبیل/

خانوارهای عشایری استان اردبیل از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده برای نخستین بار ۳۰۰ خانوار عشایری در استان اردبیل از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.
کد خبر: ۸۵۶۳۷۳۱
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، علیرضا علیزاده، در جلسه بررسی برق‌ رسانی به مناطق عشایری استان اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌ها و هماهنگی‌های انجام شده برای نخستین بار 300 خانوار عشایری در استان اردبیل از نعمت برق بهره‌مند می‌شوند.

وی تصریح کرد: این امر با استفاده از سیستم انرژی خورشیدی سیار میسر شده که این سیستم در بین خانوارهای عشایری توزیع می‌شود و می‌توانند از نعمت برق در این مناطق برخوردار شوند که این امر سبب راضایتمندی و راحتی و آسایش هر چه بیشتر این قشر در استان می‌شود.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل افزود: سیستم روشنایی توزیع شده بین عشایر جزو سیستم‌های پاک بوده که برای راحتی عشایر منطقه 85 درصد هزینه خرید آن توسط شرکت برق و تنها 15 درصد توسط خود عشایر تامین می‌شود تا با این اقدام عشایر تلاشگر بتوانند این سیستم روشنایی را خریداری کنند.

علیزاده بیان کرد: با توجه به اینکه عشایر در منطقه‌ای ثبت سکونت نداشته و در حال کوچ هستند بنابراین تلاش شده تا این سیستم برای آنها اتخاذ شود تا بتوانند با قابلیت حملی که این دستگاه داشته در هنگام کوچ از نعمت برق بهره‌مند شوند.

وی گفت: استفاده از این وسیله سبب می‌شود که عشایر از بابت بهره‌گیری از برق هزینه‌ای را متحمل نشوند و با توجه با مزیت قابل حمل بودن این سیستم در کنار فراهم کردن زمینه راحتی و آسایش این قشر تلاشگر در اقتصاد خانوارهای عشایری استان نیز با توجه به نپرداختن هزینه استفاده از برق تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با بیان اینکه در حال حاضر بیش از 99 درصد خانوارهای روستایی استان اردبیل از نعمت برق برخوردار هستند، افزود: تلاش می‌کنیم تا در مراحل بعدی تمامی خانوارهای روستایی را از این نعمت برخوردار کرده و با اقدامات مناسب و شایسته برق‌رسانی به مناطق عشایری را نیز انجام دهیم.

ارسال نظرات
آخرین اخبار