رئیس آبفای روستایی خلخال/

برخورد با انشعابات غیرمجاز آب در روستاهای خلخال

رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان خلخال گفت: انشعاب‌های غیرمجاز در روستاها سبب اختلال در خدمت‌رسانی به مشترکان می‌شود و با افراد متخلف در این حوزه برخورد قانونی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۳۷۳۶
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل به نقل از تسنیم، سیدمحمد دیباج لطیفی در گفت‌وگوییاظهار داشت: مشترکان روستایی از انشعابات غیرمجاز پرهیز کنند و با توجه به کمبود آب در منطقه با متخلفان براساس ضوابط قانونی برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: مصرف آب از انشعابات غیرمجاز از لحاظ شرعی و قانونی جایز نیست و مشترکان روستایی باید در رعایت حقوق سایر مشترکان از انشعابات غیر مجاز و آبیاری باغ ها و مصارف غیرشرب خودداری کنند.

لطیفی افزود: با توجه به اینکه منابع آبی خلخال از چشمه ها و آب های زیرزمینی تامین می شود و امسال با بحران خشکسالی در منطقه مواجه شده ایم به همین سبب نیاز است که روستائیان فرهنگ صحیح مصرف آب شرب را در راستای هدر نرفتن آب مدنظر قرار دهند.

رئیس آب و فاضلاب روستایی خلخال بیان کرد: انشعاب های غیرمجاز در روستاها سبب اختلال در خدمت رسانی به مشترکان روستایی خواهد شد و با کمبود آب شرب روستایی و برای عدم اجحاف حقوق سایر مشترکان و آبرسانی مستمر و بهینه با هرگونه انشعاب غیرمجاز برخورد خواهد شد.

وی گفت: انشعابات غیرمجاز یکی از عوامل تاثیرگذار هدر رفت آب است و انشعابات غیرقانونی سبب افت فشار در سایر ایستگاه‌های مجاز روستایی می‌شود و لازم است مشترکان روستایی با کمترین هزینه از بحران کم آبی عبور کنند.

رئیس آب و فاضلاب روستایی اظهار کرد: صرفه جویی آب در منازل روستایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و مشترکان با رعایت صرفه جویی آب می توانند در مصرف آب شرب روستایی به روش صحیح مدیریت کنند و با ساماندهی و فرهنگ‌سازی می‌توانیم به این مهم دست یابیم.

لطیفی تصریح کرد: اشتراک‌های غیرمجاز در روستاها سبب نوسان و افت فشار آب در سایر نقاط روستایی می شود و این موارد در کنار بروز آلودگی در شبکه، کاهش رضایتمندی مشترکان و هدر رفت آب و استهلاک زودرس تاسیسات آبرسانی را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: آبرسانی سیار به روستاهای هشجین و سایر روستاهای خلخال به صورت منظم در حال انجام است و در این زمینه انتظار داریم مشترکان با بسیج عمومی در امر مصرف بهینه آب در حفظ این مایه حیات بیش از پیش تلاش کنند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار